Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Markup ved livstilsbutikker, webshops osv

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 9. Jul 06
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminofolket

Jeg er igang med at udvikle et livingprodukt til den private forbruger. I den forbindelse er jeg i gang med at undersøge hvorvidt produktet skal sælges via egen distribution eller via forhandlere (Både online og fysiske butikker) Begge løsninger har fordele og ulemper. I den forbindelse er jeg i gang med at undersøge hvad markupen er igennem de forskellige kanaler.

Jeg tænker at der er en del aminoer der har en fornemmelse af dette og måske kan gøre mig en lille smule klogere :-)

Så hvis i kender markupen ved livstilsbutikker/design butikker når de sælger produkter fra andre producenter må I meget gerne byde ind i denne tråd.

Jeg søger på følgende kanaler

1) Gennem fysiske butikker
2) Gennem webshops - hvor webshoppen også står for distributionen
3) Gennem webshops - hvor vi som producent tilbyder dropshipping

Kort om produktet. Det henvender sig til private forbrugere. Typisk børnefamilier. Produktet findes i forvejen på markedet men dette produkt differentiere sig via helt andet materialevalg hvor ekskusiviteten er i højsædet. Desuden er produktet muligt at sammenbygge i en modul tankegang og opsætningen af modulet er virkelig brugervenligt og let.

Produkterne fylder ca. ½m2 og er beregnet til at hænge på væggen. Et produkt vejer ca. 5 kg.
Vi forestiller os at det kræver lidt plads i fysiske butikker for at displaye produkterne
Til webshops tilbyder vi produktbilleder osv

Jeg håber der er Aminoer der kan byde ind med typiske niveaur for mark-ups på ovenstående produkt igennem de nævnte kanaler ?

På forhånd tak for hjælpen
Rene Borup Jensen

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Rene Borup Jensen:

Jeg søger på følgende kanaler

1) Gennem fysiske butikker
2) Gennem webshops - hvor webshoppen også står for distributionen
3) Gennem webshops - hvor vi som producent tilbyder dropshipping

Der findes ikke et korrekt eller et endeligt svar, dog er der nogle retningslinjer, som de fleste følger, fordi det kræver butikkerne som minimum. Så vær opmærksom på, at de oplyste satser er minimumssatser, nogle butikker, shops eller kæder kan kræve højere avancer.

1) Typisk 2,5-3
2) Typisk 2,5-3
3) Typisk 10-15%

En margin på 2,5-3 udregnes således.

Produktet koster 100 kr i indkøb for butikken eks moms. Dette beløb ganges med din margin, hvorefter du har udsalgsprisen inkl moms, dvs produktet ender med at stå til 250-300 kr i butikkerne/webshoppen

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)