Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvis jeg køber en varer i udlandet, og sælger den til samme pris i DK - så taber jeg penge?

Side 1 ud af 5 (41 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 6. Aug 07
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 08:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvis jeg køber en varer til 100,- inkl. told i udlandet - og sælger den i Danmark til samme pris (altså 100,- inkl. moms). Så mister jeg jo 20,- fordi at jeg skal afregne moms.

Er det rigtigt forstået? Er der noget fradrag eller andet jeg har overset?

- Jeg synes der er noget grundliggende ulogisk i at jeg kan købe varer og sælge dem til samme pris - og alligevel miste penge på det ... 

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal også betale moms af varer købt i udlandet.

Køber du en vare til 100 betaler du 25 kr. i tolden som du får modregnet senere. Sælger du varen igen for 100 plus moms, så er din momsafregning nul.

Lyder det ikke rigtigt?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Mr. A:
Lyder det ikke rigtigt?

Nej det er ikke rigtigt! 

 

Told og moms er to forskellige ting! 

varen købes for 100 ekskl. moms  ergo er momsen  25 DKK.

Varen sælges for 100 inkl. moms  momsen udgør  20 DKK.

Sælger vil tage 20 DKK på handlen    100 DKK (ekskl moms) - 80 DKK Ekskl moms )

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten2k:
Jeg synes der er noget grundliggende ulogisk i at jeg kan købe varer og sælge dem til samme pris - og alligevel miste penge på d

Du glemmer at det ene beløb er inkl. moms og det andet er ekskl. moms.  Havde du købt en vare inkl. told og moms så ville du ikke have haft noget tab.

Fra København
Tilmeldt 6. Aug 07
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, det glemmer jeg ikke - men det er jo nu en gang sådan reglerne er. Jeg skal ikke betale moms af en varer købt udenfor EU - kun told. Derfor denne skævhed hvor jeg reelt skal sælge produktet 25% dyrere end jeg har købt det - blot for ikke at miste penge (havde varen været købt i Danmark var det noget andet).

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor vil du købe en vare hjem, uden at tjene på den når du sælger den ?

Det gælder da om at købe så billigt som muligt, og bagefter sælge det så dyrt som muligt. Finder jeg et produkt, som koster for meget i indkøbspris, så går jeg uden om det - ellers misforstår jeg din pointe.

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten2k:
men det er jo nu en gang sådan reglerne er.

Nu er det jo dig der spørger os om hjælp - så lad være med at belære om hvordan reglerne er når du ikke selv forstår dem.  Måske du lige skulle læse hvad jeg skrev tidligere. 

Din augmentation er stadig forker, hvilket skyldes at du sammenligner æbler med pærer.  Enten skal du regne alle priser med moms eller uden moms.

 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

KS71:
Hvorfor vil du købe en vare hjem, uden at tjene på den når du sælger den ?

Ja man kan undre sig over hvordan folk driver forretning - når de tilmed ikke kan regne ;-) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten2k:

Nej, det glemmer jeg ikke - men det er jo nu en gang sådan reglerne er. Jeg skal ikke betale moms af en varer købt udenfor EU - kun told. Derfor denne skævhed hvor jeg reelt skal sælge produktet 25% dyrere end jeg har købt det - blot for ikke at miste penge (havde varen været købt i Danmark var det noget andet).

det havde det vil ikke. Var det fra DK ville du jo have betalt dansk moms, som du kunne trække fr.Du kan da ikke sammenligne pris fra uden for EU uden moms med pris fra DK med moms OG den moms du havde betalt i dk ville du jo få igen så resuiltat går 100% op

Køb udland uden moms (importmoms) for 100 kr - salg for 200 kr + moms = 240 kr = Aflevere 40 kr moms til skat = 100 kr i lommen

Køb DK 100 kr + moms 25 kr. Du får momsen igen så - udgift 100 kr. Salg 200 kr + moms = 240 kr - aflevere 40 kr moms til skat = 100 kr i lommen

Det er helt samme fortjeneste. I DK betaler du moms ved købet men får beløbet retur. I udlandet betaler du ikke momsen og får derfor heller ikke noget retur. Det går helt lige op

Moms du betaler er ikke en udgift når du er momsregistret. Moms på salget er en udgift fra den der betaler det

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Du tager altså fejl. Du køber den udenfor EU af et firma, og importerer den uden at betale moms.

Sælger du så varen videre i DK til 100 kr + moms til et firma, går det i nul...

Du kan ikke sammenligne B2B salg og B2C salg, da B2C salg altid vil udløse en momsafregning, med mindre du sælger det ud af EU igen, og så vil det igen gå i nul...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 5 (41 indlæg)