Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Marked for brugt tøj online?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. May 15
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Min bror og jeg går og tænker over et par idéer. 
En af idéerne, er at sælge brugt tøj, på nettet. Altså en slags genbrugsbutik, bare online. 
Tøjet vil være af god kvalitet, og alt være mærkevare. ALT tøj, vil blive checket igennem inden det ryger på siden. Priserne vil være som hvis du gik ned i din lokale genbrugsbutik, altså omkring 50kr pr del, alt efter mærke. 

Vores mål er, at sælge en masse tøj, til gode og faste lave priser. Altså at prioritere kvantitet af salg, over fortjeneste på hvert enkelt produkt, vi havde derfor i tankerne, en løsning hvor store rabatter kan opnåes, ved køb i størrere mængder, fks: køb 10 stykker, betal for 6. (Bare et eksempel, vi skal selvfølgelig regne på det)

Vi vil sælge det, igennem en hjemmeside, hvor der bliver oprettet et produkt, pr ting. Planen var, at hjemmesiden skulle opbygges sådan, at man vælger Mand/Kvinde, størrelse, og hvilken type tøj; og så kommer alt frem, vi har i den efterspurgte kategori.  

Indkøb har vi styr på.

Vi havde planlagt, at vi som minimum, ville have 1000 produkter, ved lancering. 


Nu til vores spørgsmål; Tror I, at der kunne være et marked for overstående? 

Vi tror umiddelbart selv, at markedet er kæmpe - man får alt det gode fra en genbrugsbutik, på en nemmere måde online, med et meget større udvalg. 


Tusind tak på forhånd!

Mvh 
Mathias

Tilmeldt 26. Sep 14
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

ja og nej - jeg tror den største udfordring/udgift er jo at I skal fotos af alt tøjet - og I har jo kun et produkt fra hvert stykke tøj, dvs. hvis det tager 10 min. at tage foto/redigere/oprette vare og I regner med et timeløn på f.eks. 300 kr. så koster det hvert stykke tøj 50 kr. at oprette. Det er ikke umuligt, men det er en udgift I skal tænke meget over.

Tilmeldt 24. May 15
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Marwe, 

Jeg vil lige starte med at sige; tusind tak, for feedback'en, vi tager alt til os! 

Det har vi tænkt på, og har os der, en ide om, hvordan det skal fungere:

Vi havde tænkt os, at gøre brug af ungarbejdere - min bror har snakket med de fleste af hans kammerater, og de får alle imellem 50-65 i timen. Ungarbejdere vil for os, være perfekte, da arbejdet jo ikke er særlig krævende. Vi har testet det lidt, og kunne selv nå at fotografere, og oprette produktet online, på omkring 3 minutter. Beskrivelserne er korte, med mærke og stand osv. 


Men tror du, at vi vil kunne sælge tøjet? Vil der være købere til tøjet? 

Endnu engang, tusind tak!

Mvh

Tilmeldt 9. May 12
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Som Marwe siger, så mener jeg også at I kommer til kort med hensyn til oprettelse af hvert enkelt produkt. Også selvom I bruger ungarbejdere. Husk på, at en ansat koster meget mere end de 50-65 kroner de får i timen. Der er forsikring, feriepenge, og mange andre småting. 

Men ser vi bort fra det, så tror jeg også at I vil drukne i retur forsendelser. Med de nuværende love på området ligger stort set alle omkostninger til ombytning og retur jo hos webshoppen. Når I nu ikke kan tilbyde at bytte til en anden størrelse, da I kun har det ene eksemplar af varen, så vil det jo som regel ende i en retursag. Med de priser vi har på porto her i landet, så vil I nok skulle sælge 2-3 varer for hver returneret vare bare for at gå i nul (bare et gæt, da jeg ikke kender jeres avance). 

Når du sammenligner jer med en genbrugsbutik skal du huske, at de har ulønnet personale (frivillige). Desuden betaler de ikke skat, og så vidt jeg ved heller ikke moms af deres salg. I har det hele at døje med.

Beklager den meget negative holdning, men jeg tror bare ikke det vil være noget der er en forretningside i, men held og lykke hvis I kaster jer over det. :-) 

Tilmeldt 26. Sep 14
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

God idé med ung arbejdere - men husk man får sjældent mere end man betaler for, hvilket også er helt naturligt når man ansætter en på 15-16 år. Men det tror jeg kan lade sige gøre.

Mathias L:
Men tror du, at vi vil kunne sælge tøjet? Vil der være købere til tøjet?

Ja, det tror jeg nok - men det kommer an på hvilket slags tøj I vil sælge - fordi hvis det er brugt H&M bluser til en 50'er, så tror jeg ikke der er noget økonomi i det for jer. Men hvis det er dyrere mærker og god kvalitet, så tror jeg absolut der er grobund for det. Den største konkurrent er dog alle disse FB sider med brugt tøj, hvor folk selv sælger det. Men måske kunne I kontakte folk omkring noget kommission salg, som der vist også findes en del af i forvejen.

Men ingen tvivl om at det kan lade sig gøre, køberne og sælgerne er der - spørgsmålet om der er plads til jer i midten (og her tænker jeg økonomisk) fordi der skal sikkert også bruges en stor pose penge på markedsføring for at folk ved at I er der.

Så op på hesten og se om det kan bære - det er den eneste måde I finder ud af det på :-)

Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror umiddelbart, det ville blive svært.

Måske er der et marked for brugt tøj - men min umiddelbare tanke er, at flere kvinder køber genbrugstøj end mænd. Og de kvinder, der køber genbrugstøj, har allerede flere steder at købe fra, fx. Trendsales (godt nok i økonomiske vanskeligheder), Tøj.dk, og ikke mindst Tradono, hvor folk jo køber brugt tøj af hinanden til de priser, i foreslår. Jeg tror især, at det vil blive svært at konkurrere med Tradono.

Sammenlagt med de problematikker, der tidligere er nævnt, tror jeg ikke, der er et marked for jeres idé :)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mathias

Jeg synes, det er en pisse fed idé. Det er nemlig også en tendens, der er at spotte på markedet; MANGE unge køber genbrugstøj. Hvorfor skal de ikke kunne købe det online? 

Så ja, jeg tror - og er forholdsvis sikker på - der er et marked for ovenstående. Klø på!

Og jeg kan se, at flere pointerer fotografering som udfordringen. Det kan jeg godt følge - også at I skal oprette et nyt produkt for hver gang, som så skal tages ned. Men hey? Fuck det administrative - det kræver bare, at I står lidt tidligere op, når det kommer gang i sitet; og det er fedt.

En lille sjov historie: Da jeg startede min jobportal, sad jeg og videresendte de ansøgninger, der røg ind gennem sitet. Jeeeesus det tog lang tid, men det var simpelt og gjorde, jeg kunne komme igang... og det virkede. Smile1

1.000 produkter er mange, og det er selvfølgelig fedt, hvis I har så mange. I skal bare være skarpe på jeres markedsføring. Rigtig skarpe. Er I det, bliver dette her en KÆMPE succes. Uden tvivl. 

Skal jeg hjælpe jer med noget i jeres opstart, så siger du bare til. Hold evt. connection gennem min facebookside

Tilmeldt 24. May 15
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 09:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak, for alle de super fine svar!
Vi er super taknemmelige for, at i har brugt jeres tid på at hjælpe os!
Vi har taget det hele til os, og vil nu gå i tænke boksen, for at se, om vi kan løse alle de problemstillinger! 

Endnu en gang, tusind, tusind tak! 

Fra Assens
Tilmeldt 28. Jul 15
Indlæg ialt: 224
Fra  OnlineItSupport Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Kan hjælpe med hjemmeside fra 2500 kr

Jeg kan også hjælpe med det grafiske design af logo fra 300 kr.

/Mathias

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)