Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger nye udfordringer

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Mar 17
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg har læst lidt med som gæst på det seneste, og jeg er ikke helt klar over om det er det rigtige sted at spørge, men jeg prøver alligevel.

For at gøre det hele så kort som muligt, så går jeg tit rundt og tvivler på om jeg har valgt korrekt mht. job og uddannelse. Jeg er uddannet tømrer, men tænker nogle gange det kunne være fedt at programmere. Jeg ved godt vi er ude i 2 HELT forskellige boldgader her, men.. mit spørgsmål er så, hvordan h***** lærer jeg så det? Kræver det mange års studie inden for computer science? Jeg har set man kan tage forskellige kurser online i IT og Apps udvikling, er her nogen med erfaring med den slags? Mit ønske er at, det skal være noget jeg kan lærer og samtidig passe mit nuværende job, dels pga. økonomien, men også for at se om det overhovedet er noget for mig, og ikke bare en tanke jeg går med. 

Mvh Mads

Fra København
Tilmeldt 21. Sep 05
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads

Det er vel aldrig for sent :)

Hvad kunne du godt tænke dig at kode?

Du kan lære Ruby på 15 min her: http://tryruby.org/ - det er en meget god måde hurtigt lige at få lov til at prøve lidt. Du kan evt også få en intro til Ruby on Rails her: http://railsforzombies.org/

Det mest populære sprog for tiden er dog JavaScript. Du kan bruge det til at lave websites frontend og backends, men også mobile apps via React Native.

Jeg tror det handler om bare at kaste sig ud i det, lege lidt med det basale, og så finde dig et simpelt projekt du kan prøve at bygge.

Med venlig hilsen

Martin Poulsen, Driversnote

Tilmeldt 14. Mar 17
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

Mange tak for dit svar :-)