Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indberettelse af CPA indkomst

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Mar 17
Indlæg ialt: 20
Fra  HaxholmWeb Skrevet kl. 03:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa!

Siden december har jeg i mit sabbatår lagt min tid i CPA-marketing som publisher. Det er efterhånden gået hen og blevet en god indtægt (5-cifret indkomst månedligt). Jeg er selvølgelig voldsomt glad for at se mit arbejde bære frugt, men når nu tallene tager til dagligt, kan jeg heller ikke vende ryggen til SKAT.

Jeg står meget på bar bund omkring hvordan jeg skal indberette det, og hvad der er mest optimalt. Jeg har kunnet læse mig til at man kunne trække fra og kun betale moms eller skat af overskuddet, hvis man var registreret som virksomhed, kan det passe? Jeg er forresten 20 år og har ingen virksomhed registreret.

Jeg tjener også lidt på affiliate marketing - alt sammen noget jeg godt kunne tænke mig at indberette i ét. Hvordan bærer jeg mig bedst muligt ad, med at få indberettet det, så jeg står med flest fordele selv?

Tak på forhånd!

Rasmus

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Du fører regnskab - indtægter minus udgifter. Jeg går ud fra det er noget med udlandet det her - så det ikke er en dansk momsregistreret der betaler dig, for så skal denne faktisk indberette det til skat og du skal blot kontrollere

Når/hvis det ikke er tilfældet, så fører du regnskab, og angiver resultatet i rubrik 111 i udvidet selvangivelse (du skal klikke startet virksomhed i selvangivelsen for at få rubrikken) Du har virksomhed også uden at være registreret

Dertil kommer, at du kunne lyde som om du har en momspligtig omsætning (uanset det er udlandet) på over 50.000 kr for enhver 12 mdr periode, og så skal du være momsregistret ellers kan det give moms og bod. I så fald skal du være registreret men det påvirker ikke dit salg som sådan formentlig, da salg uden for EU stadigt er uden moms, og til EU med reverse charge hvis det er momsregistrerede købere

Affiliate mm er en ganske almindelig salg af ydelse - enten til DK, EU eller uden for, og CPA lyder som samme - salg af ydelser med indtægt per gang

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)