Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opsagt på job - gode råd til opstart af virksomhed

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 17. May 08
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har altid gået med en iværksætterdrøm i maven, men har bare aldrig taget springet.

Jeg er blevet opsagt på mit job, så NU synes jeg tiden er til at starte op. Jeg har et godt koncept, som jeg har gået og arbejdet på i noget tid.

Efter min opsigelsesperiode på 4 mdr. har jeg både ret til dagpenge og lønsikring, som jeg har tegnet ved siden af.

Spørgsmålet er så, har i gode råd til, hvordan det økonomisk bedst kan betale sig at starte virksomhed op i min situation. Jeg mener kan man evt. modtage dagpenge og lønsikring imens man starter op, eller er der andre smarte måder at gøre det på...

Man kan jo sige, at jeg er godt stillet, og det er måske et godt tidspunkt at benytte situationen på mht. opstart nu, hvor jeg bliver ledig.

På forhånd tak

Niels :-)

 

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej - udgangspunktet er, at hvis du stifter CVR så bortfalder dagpenge - med mindre du kan vise, at du er fuldt til rådighed, og det er normalt ikke muligt. Så¨snart du stifter CVR skal du regne med, at det er ud af dagpengesystemet http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/selvstndig-hvad-med-kasse-og-dagpenge.html der er mulighed for supplerende dagpenge men det vil sjældnet være muligt som nyt CVR

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

..men, John, det udelukker jo ikke, at man sonderer terrænet og forbereder sig, svarende til, at man kunne have gjort det i fritiden.

Du kan f.eks. starte med at lave en forretningsplan, hvis du da ikke allerede har gjort det. Men jeg er da enig med John i, at det da nok bedst at vente med registreringen, indkøb, salgsarbejde osv. 

Fra Århus
Tilmeldt 17. May 08
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørgen,

Alt er klar, lige til at trykke på knappen, så tingene er forberedt :-)

MVH.

Niels

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvfølgeligt kan man planlægge mens man er på dagpenge. Hvor selvfølgelig kan svar blive Stick out tongue Det kan jeg ikke forestille mig en eneste sjæl være i tvivl om. Jeg svarer blot på, at man, fra det øjeblik man får sig CVR så slutter dagpenge. Det er et spørgsmål om "modet" at kaste sig ud i det.

Du kan jo stadigt holde medlemskab af a-kassen og slutte (med en lille karantæne) og vende tilbage til a-kassen, men at blive selvstændig ER at kaste sig ud i et spring 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)