Hej allesammen
jeg vil lige høre jeres mening om den her sag: * fra ca 2008 til 2015 havde jeg et personligt ejet tømrer firma. * marts 2014 udfører jeg arbejde hos kunde via deres forsikring på ca 15.000,- som kunden indbetaler * oktober 2015 nogle måneder efter jeg har lukket mit firma - og 1,5 år efter at jeg har udført og modtaget penge fra kunden modtager jeg ca 15.000,- fra forsikringen * og i den periode før under og efter lukning af firma er der en hel del overførsler frem og tilbage så det tænker jeg ikke mere over. * nu februar 2017 modtager jeg så en opkrævning fra forsikringsselvskabet om at der har været en dobbelt udbetaling og de ønsker at jeg nu indbetaler de ca 15.000.- tilbage
- jeg kan se at der er sket en dobbelt indbetaling men at der fra første udbetaling og til nu er gået ca 3 år og min firma lukket ned i mellemtiden.
* kan forsikringsselvskabet gøre krav på de penge ?
er lidt fortvivlet da jeg selv tænker at hvis det havde været mit lille tømrer firma havde jeg helt sikkert ikke sendt en regning til en kunde 3 år efter (faktisk slet ikke indbetalt 2 gang).
vh morten |
vent på andre - for ja der er en normal forældelse på 3 år men samtidigt har du jo klart modtaget en betaling du lige så klart burde have reageret på som uretmæssig. Man kan jo ikke bare bogføre en betaling hvis ikke man har et tilgodehavende rent faktisk - så det kræver jo en ret alvorlig fejl at kunne bogføre det overhovedet
Du skriver så også at du i oktober 2015 modtager de ca 15.000 og det er jo i alle fald ikke 3 år og så er der jo ikke noget at diskutere som jeg ser det
vh John Hannover