Hej Amino'er Jeg er ved at starte selvstændig, hvor jeg vil kombinere mit tidligere arbejde indenfor sprængning og nedrivning, med min baggrund som VVS'er. Jeg har i den sammenhæng ladet mig fortælle at det er klogt at lave nogle 'Leje- og handelsbetingelser'. - Jeg er med på hvad der skal stå i denne, men hvordan skal jeg promovere eller sende dem - før de juridisk kan anses for godkendte/gældende i forbindelse med leje af mig som firma?.. Det kunne eksempelvis være jeg skulle gøre indlejet som VVS-montør for et firma i en måned etc.
|
Jeg går ud fra at du tænker på at "leje" dig ud kun til VVS firmaer, da du ikke må udføre VVS arbejde for andre som ikke aut. VVS og ikke må reklamere med udførelse af VVS.
Derimod må du godt rette henvendelse til aut. VVS firmaer og oplyse at du kan påtage dig arbejde på daglejerbasis, således at de kun betaler for den tid du er i virksomheden og således at de kan "opsige" dig fra dag til dag.
Der foreslår jeg at du udsender en skrivelse til samtlige VVS firmaer i det område du bor og tilbyder din assistance og at de kan anslå hvor længe de skal bruge dig ringe til dig eller sende dig en mail.
I skrivelsen skal du angive priser for Time/dag/uge/måned + moms samt betalingsbetingelser som normalt vil 8 dage netto kontant + de sædvanlige bestemmelser efter renteloven.
Når du har fået en henvendelse skal du bekræfte aftalen på mail hvor betalingsbetingelserne skal anføres samt selvfølgelig hvor og hvornår du møder op og hvor længe du skal arbejde.
Om du vil kalde det leje er op til dig, men der er vel tale en ganske almindelig aftale med en underentreprenør.
Du skal huske at cvr. registrere dig, forsikring, bogføring m.v. samt at du jo godt kan være ude for at et firma ikke betaler din regning og samtidig sørge for at dine priser ikke er så høje at firmaet venter til de kan fastansætte en medarbejder.
Hvis du nogenlunde følger ovennævnte, er der ikke brug for yderligere leje- og handelsbetingelser, men du er velkommen til at skrive hvis der er noget særligt du tænker på.