Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Godkendelse af Leje- og handelsbetingelser ?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Vanløse
Tilmeldt 21. Jun 15
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er 

Jeg er ved at starte selvstændig, hvor jeg vil kombinere mit tidligere arbejde indenfor sprængning og nedrivning, med min baggrund som VVS'er. 

Jeg har i den sammenhæng ladet mig fortælle at det er klogt at lave nogle 'Leje- og handelsbetingelser'.

- Jeg er med på hvad der skal stå i denne, men hvordan skal jeg promovere eller sende dem - før de juridisk kan anses for godkendte/gældende i forbindelse med leje af mig som firma?.. Det kunne eksempelvis være jeg skulle gøre indlejet som VVS-montør for et firma i en måned etc. 


Men hvad skal jeg være opmærksom på? og hvordan skal kunden 'godkende' det - før det ved tvister m.v. ville kunne anses for værende godkendte/gældende ??

- Har søgt nettet rundt, men ender altid med at finde en der er ved at oprette en webshop - hvilket ikke er formålet her.


Håber nogle kan hjælpe mig, og tusind tak på forhånd :) 


Mvh
Claus Burfelt.

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 00:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg går ud fra at du tænker på at "leje" dig ud kun til VVS firmaer, da du ikke må udføre VVS arbejde for andre som ikke aut. VVS og ikke må reklamere med udførelse af VVS.

Derimod må du godt rette henvendelse til aut. VVS firmaer og oplyse at du kan påtage dig arbejde på daglejerbasis, således at de kun betaler for den tid du er i virksomheden og således at de kan "opsige" dig fra dag til dag.

Der foreslår jeg at du udsender en skrivelse til samtlige VVS firmaer i det område du bor og tilbyder din assistance og at de kan anslå hvor længe de skal bruge dig  ringe til dig eller sende dig en mail.

I skrivelsen skal du angive priser for Time/dag/uge/måned + moms samt betalingsbetingelser som normalt vil 8 dage netto kontant + de sædvanlige bestemmelser efter renteloven.

Når du har fået en henvendelse skal du bekræfte aftalen på mail hvor betalingsbetingelserne skal anføres samt selvfølgelig hvor og hvornår du møder op og hvor længe du skal arbejde.

Om du vil kalde det leje er op til dig, men der er vel tale en ganske almindelig aftale med en underentreprenør.

Du skal huske at cvr. registrere dig, forsikring, bogføring m.v. samt at du jo godt kan være ude for at et firma ikke betaler din regning og samtidig sørge for at dine priser ikke er så høje at firmaet venter til de kan fastansætte en medarbejder.

Hvis du nogenlunde følger ovennævnte, er der ikke brug for yderligere leje- og handelsbetingelser, men du er velkommen til at skrive hvis der er noget særligt du tænker på.

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Fra Vanløse
Tilmeldt 21. Jun 15
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 01:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for dit svar Jørgen :) 

Selvfølgelig er det udlejning af min arbejdskraft som vvs-montør, til en autoriseret VVS-installatør jeg havde i tankerne, da de med deres autorisation skal bære ansvaret for arbejdets udførsel og lovlighed - Hvilket jeg bla. havde tænkt mig at skrive i Leje- og handelsbetingelserne.  

Mit spørgsmål gik blot på hvornår man kan betragte sine Leje- og handelsbetingelser for gyldige i tilfælde af efterkommende tvister?.. Ser mange steder at virksomheder blot har en fane på deres hjemmeside med deres handelsbetingelser skrevet herpå. Men tænker personligt, at det jo ikke giver nogen "accept" fra lejer/kunde - Skal de ikke fysisk afkrydse en box som man kender det fra nettet, eller skrive at de har læst betingelserne og accepteret dem før de er gyldige ved tvister? Eller vil de også være gyldige ved andre tilfælde ?


På forhånd tusind tak :) 

Fra Vanløse
Tilmeldt 21. Jun 15
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Så lige for at forstå det her helt rigtigt. :) 


Ville vores Leje- og handelsbetingelser være gyldige hvis vi sender lejer/kunde en mail med at vi bekræfter aftalen om leje omhandlende "bla bla" (arbejde og sted), og at man i den sammenhæng opfordrer dem til hurtigt at læse vores Leje- og handelsbetingelser igennem, og såfremt vi ikke høre nogle indsigelser hertil inden arbejdets begyndelse, anses disse for værende acceperet og gældende.


Ville dette så være fyldestgørende ? 


Tusind tak for hjælpen ! :) 

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Claus

Som jeg skrev:

"

I skrivelsen skal du angive priser for Time/dag/uge/måned + moms samt betalingsbetingelser som normalt vil 8 dage netto kontant + de sædvanlige bestemmelser efter renteloven.

Når du har fået en henvendelse skal du bekræfte aftalen på mail hvor betalingsbetingelserne skal anføres samt selvfølgelig hvor og hvornår du møder op og hvor længe du skal arbejde.

"

Det er tilstrækkeligt at du gentager den aftalte pris og betalingsbetingelserne samt hvor og hvornår du møder op. Du kan tilføje en bestemmelse om at firmaet har det fulde håndværkeransvar overfor kunden, hvilket dog følger af sagens natur, da du ikke er aut. VVS.

Mvh Jørgen

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Fra Vanløse
Tilmeldt 21. Jun 15
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må undskylde hvis jeg virker lidt uforstående - vil blot være helt sikker.


Så leje- og handelsbetingelserne skal nævnes to gange i dit nævnte eksempel - både ved tilbuddet og bekræftigelsen af aftalen.

Men hvordan nu hvis jeg laver aftalen over telefon - hvis nu de vælger at ringe op istedet.
- Kan jeg så blot gøre som jeg skrev i mit sidste indlæg (kl. 13:37) eller hvordan? 


Vil bare være sikker på at jeg gør det rigtigt :) 


Igen, tusind tak for hjælpen.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er vigtigt, at kunden har haft muligheden for at læse betingelserne inden aftalen indgås - evt. samtidigt med at aftalen indgås. Det kan eksempelvis være i form af en henvisning til betingelserne på din hjemmeside, eller ved at du sender dem sammen med evt. tilbud. 

Ellers vil der kunne opstå tvivl om hvorvidt kunden rent faktisk har accepteret aftalen i den form, som vil være udgangspunktet i dine handelsbetingelser. 

Fra Vanløse
Tilmeldt 21. Jun 15
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for svaret Arne G ! :) 

Lige det jeg skulle høre :) 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)