Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

søger jeres råd om brugen af facebook?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Oct 15
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen!

Jeg søger inspiration, råd og jeres erfaringer til en effektiv facebook side. 

Jeg har netop oprettet facebook side til min kommende webshop. jeg sætter et link ind, så i kan komme med ris og ros samt gode råd og ideer :)
https://www.facebook.com/SneakiDong/

Jeg prøver at få slået fast hvad den mest effektive og økonomisk fornuftige fremgangsmåde ville være for mig. her tænker jeg på annoncer, boosting osv. hvad der kan betale sig bedst. jeg syntes det er svært at få et endeligt svar på google, da de ofte bare fortæller dig hvad du vil høre.

sidder der andre nyopstartede hoveder eller måske endda nogen virkelig erfarne mennesker der ude,, som kunne tænkte sig at dele nogen guldkorn ed resten af amino? :)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er lidt i tvivl om, hvad du ønsker. Vil du have likes? Eller vil du have salg? Smile1

Men jeg vil gerne løfte sløret lidt for, hvad jeg gør med min nyopstartede facebookside til min ungdomsavis, www.ungeavisen.dk

Disse tiltag: 
- konkurrencer

- afstemninger

- sjove ting går altid viralt

Dermed får du en masse opmærksomhed, og the best thing is; IT´S FREE! Det handler om indhold. Indhold, indhold og indhold. Jeg plejer at booste mine opslag, og det finder jeg er noget, som virker bedst. Faktisk gør det tit, at folk ser opslaget, deler det, hvorfor min organiske rækkevidde også øges markant; jeg når måske ud til 10.000 ekstra blot ved en promovering på 20,-, fordi folk deler, kommenterer og liker helt tosset. Det er fordi, at det er relevant indhold for den pågældende målgruppe: Og du kan gøre det samme. 

Held og lykke. Uddyb gerne, så jeg kan se, om jeg har et mere konkret råd. Beklager, hvis jeg ikke fanger dit budskab 100%. 

Fra Ølstykke
Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 479
Fra  Move2 - Danmark Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Facebook er spild af tid i de fleste tilfælde. Det er selvfølgelig bare min påstand. 

Jeg har lagt mange reklamekroner på Facebook, og det har næsten ikke givet noget. Det som jeg har set mest af er, når folk i underlige lande Lliker mine annoncer. Jeg har flere gange spurgt Facebook, men det siger de er normalt. Jeg kan bare ikke bruge folk fra østlande der liker min side.

Hvis min annonce går ud til 20% af mine likere så er der ikke mange i Danmark der ser mine tiltag.

Brug Facebook som et suplement, men det kan ikke bruges alene. Nu bliver jeg nok skudt ned af andre som sælger annoncer på Facebook, men det er altså min dyrtkøbte erfaring.

Se mere her: 

Forøvrigt bruger jeg meget tid som privat, og nyder det i stor stil :-)

// Lars

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lars Mikkelsen:

Facebook er spild af tid i de fleste tilfælde. Det er selvfølgelig bare min påstand. 

Jeg har lagt mange reklamekroner på Facebook, og det har næsten ikke givet noget. Det som jeg har set mest af er, når folk i underlige lande Lliker mine annoncer. Jeg har flere gange spurgt Facebook, men det siger de er normalt. Jeg kan bare ikke bruge folk fra østlande der liker min side.

Med al respekt, så har du grebet det forkert an.

Der ligger rigtig mange muligheder for både B2B og B2C salg (og mersalg) i Facebook retargeting.

Lars Mikkelsen:
Nu bliver jeg nok skudt ned af andre som sælger annoncer på Facebook, men det er altså min dyrtkøbte erfaring.

Skudt ned? Næ, men du risikerer selvfølgelig at blive modsagt af professionelle marketingfolk, der har gode erfaringer med at skabe merværdi via annoncering og tilstedeværelse på Facebook. :)

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra Esbjerg
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Facebook annoncering er en af de absolut bedste markedsføringskanaler, hvis man formår at gøre det rigtigt. Min påstand er, at Facebook annoncering vil være en rigtig god forretning for 9 ud af 10 virksomheder.

Hvis du ønsker at bruge Facebook annoncering (den betalte del) som et led i din markedsføringsstrategi, så skal du finde ud af det overordnet mål. Du tjener ingen penge ved at folk udelukkende deler, liker eller kommenterer din side. Og derfor er det ikke sikkert, at det vil være en god idé udelukkende satse på konkurrencer, afstemninger m.m. selvom det er gratis. Det kommer selvfølgeligt helt an på dit ambitionsniveau.


Det handler om at få sat en rigtig god strategi op og gøre brug af de mange muligheder og data Facebook tilbyder. Jo flere annoncekroner du kan bruge på Facebook annoncering - desto bedre er det.

Tilmeldt 22. Oct 15
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper og tusind tak for det fede svar! 
Det må alt i alt være salget jeg fokusere mest på, men da jeg samtidlig forsøger at gøre min firma facebook side til et underholdnings sted, så føles det jo meget godt at se at der er nogen der ser med! :D  

Tilmeldt 22. Oct 15
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars tusind tak for svaret, det er fedt med den evige hjælp herinde! :)

Tilmeldt 22. Oct 15
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

dejlig med et uddybende svar, tal! :)
ambitionsniveauet er højt og der skal også kastes nogen kroner efter projektet. jeg prøver at blive klog på om jeg skal fokusere på annoncer eller boosting, og så hvordan jeg for opbygget denne gode strategi som du også omtaler?

Tilmeldt 20. Dec 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Asger ! 

Hvis du søger hjælp til facebook annoncering; hvordan du selv kommer i gang og opretter din første annonce, så har VækstFokus.dk og jeg i samarbejde med Facebook bureauet PL & Partners, lavet en step-by-step guide til, hvordan du kommer i gang :-) 

Hvis det har interesse, kan du hente den for kr. 0 på linket her: http://www.vaekstfokus.dk/gratis-guide-facebook-annoncering/

Hilsen Joachim Big Smile

Tilmeldt 22. Oct 15
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

den vil jeg få kigget på, tusind tak! :)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)