Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skifteretten med IVS-selskab

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Mar 17
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er!

Jeg er indkaldt til skifteretten med et IVS-selskab, og har ikke noget årsregnskab.. Aktiver er købt ud for længe siden og passiver er der ingen af. Hvordan forholder jeg, og er der risici i at komme uden årsregnskab, eller er det meget stille og roligt?

Træls situation da jeg lige nu har A/S ved siden af som kører ganske fint, men som også gjorde at jeg tænkte jeg nemt kunne få opløst IVS med 8.000 i egenkapital

Er ikke så interesseret i at får af vide, hvor dumt det er - det er jeg skam klar over - men kunne være dejligt at vide, hvordan sådan en møde er, og hvad man skulle kunne fortælle.

Mvh.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Du vil blive hørt om dine aktiviteter og skal svare ærligt - for dukker der noget op du ikke fortalte om, så kan du som ejer være personligt ansvarlig. Andet sker der som ikke - går ud fra der ikke er skat og moms inde over. Så tvangsopløses firmaet og som bagdel vil du fremover altid stå i CVR ved søgning på dit navn, som en der fik tvangsopløst et selskab (kunne ikke finde ud af at drive det korrekt) Du må vente og se hvad der spørgses til og om evt redegørelse for de aktiver du siger du har købt ud (som er vanskeligt uden regnskab) og der findes jo mange muligheder, ex om kurator mener selskabet aldrig har haft en stiftelseskapital- har jeg set oppe i et par fald - men som udgangspunkt - bliver det nok blot tvangsopløst når der ingen kreditorer er - og du kan redegøre for dit køb af aktiverne.

Kapitalen er så naturligvis borte, men det er du givet klar på

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)