Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har google Shopping ikke en decideret kategori for smartwatches?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Nov 16
Indlæg ialt: 68
Fra  GeareXperten Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Er ved at lige kigge vores feed igennem, så jeg er sikker på, at vores produkter i sat i korrekt kategori i forhold til Google Shopping kategorier. Vi sælger smartwatches og pt i vores smartwatches sat i deres Clothing & Accessories > Jewellery & Watches > Watches kategori.  Inde her på Google egen support side, kan man downloade de kategorier de bruger https://support.google.com/merchants/answer/6324436?hl=en&visit_id=1-636246644809813005-210027701&rd=1 og så vidt jeg kan se, er der ikke en decideret smartwatch kategori. Er der måske en bedre kategori at ligge dem i, eller bare mig der ikke kan finde den? 

Find alt fra gear, outdoor og all in one vr briller på GeareXperten.dk 

Tilmeldt 21. Feb 17
Indlæg ialt: 20
Fra  SMV Search Consult Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Gear eXpert,

Listen du ser er komplet og man må antage at det også er den bedste kategori at sætte dem i, da Google vil kategorisere søgningen efter 'watch' og ikke 'smart'. Er du i tvivl så test det ved at lav en dublet af dit feed og ændrer kategorien til et bedre match, efter din mening.

Jeg vil dog mene, at det er mindre vigtigt om kategorien passer præcist med dit produkt og mere vigtigt at du passer den i den mest nærliggende kategori, som er den Google vil holde søgningerne op imod og vælger viste produkter fra.
Hvis du er usikker på mulige relevante søgninger vil få vist dit produkt, så test flere feeds, hvor du tilpasser titel og beskrivelse til alternative/andre typer søgninger.

Skriv/ring endeligt, hvis du har brug for at tale det igennem.

Simon Westphall Pansch

27 63 08 31

swp@searchconsult.dk

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)