Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms ved dropshipping

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Mar 17
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino'er

Er der nogen der kender til hvordan momsen af dropshipping skal bogføres, når man f.eks. har solgt noget via dropshipping i Vietnam og det skal sendes til en kunde i USA? 

Jeg havde tænkt mig at bruge Dinero, men jeg er faktisk i tvivl om programmet registrerer det korrekt, nu hvor det ikke går over grænsen fra DK til USA. Jeg kan se at den pålægger moms, men kan ikke helt regne ud om det er korrekt og om det skal være dansk moms?

Jeg håber mit spørgsmål giver mening :-) 

Kh 

APaludan

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Bare kort uden at gå dybt i sagen med sende fra Vietnam til USA som vel mest er noget med at kunden i USA jo skal fortolde varen ved ankomst fra Vietnam til USA - så er salg fra Danmark til kunde i USA uden moms - konto salg uden for EU og bogføres som rubrik C moms blot

Hvis du får moms på i Dinero så bruger du ikke en konto til salg af varer til uden for EU (salg verden eller hvad den kan hedde)

Jeg har ikke lige kræfter til at sige meget om din bogføring af købet - for det er vel ikke en import eller en eksport set fra dit firma - så håb på andre lige kan sige hvordan du mon bogfører dette køb, som jo er fra uden for EU - og er det så med importmoms? osv. Den vælger jeg uelegant at springe over - men find ud af det så du ikke kikser her

http://www.erhvervsblogger.dk/dropshipping-og-momsskat-hvordan-goer-man/ skriver om det - men jeg kan faktisk ikke overskue om det er korrekt med både import og eksportregistrering - "udførselsattest"??? - osv  - men se evt hans afsnit om både leverandør og kunde i 3. land uden for EU

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Mar 17
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg står i præcis samme situation. Fandt du nogensinde ud af, hvordan med moms og bogføring med køb af varer der dropshippes direkte fra østen til USA?

Vh Jack

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)