Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

14-årig iværksætter; hvad er din undskyldning?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

En lille artikel, der fungerer som lidt mandagsmotivation... ung fyr på 14 sparker r.ø.v. i en alder af 14. Hvad er du? For gammel? For ung? Cool

Jeg var selv meget i tvivl, om jeg var for ung, da jeg fik en idé til at starte virksomhed - og jeg var 16. Det hører jeg også tit, hvis jeg holder foredrag på folkeskoler, hvor 15-årige mener, de er "for unge." 

Det var en fornøjelse at snakke med Morten, og jeg tror, at mange kan lære af både ydmygheden og den lidt uimponerede tilgang til tingene; "nå, men så prøver jeg dette og ser, om jeg får flere salg...." 

Læs her: http://ungeavisen.dk/14-aarig-ivaerksaetter-goer-det-nemmere-vaere-ung-ivaerksaetter/ 

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kasper Friis:
En lille artikel, der fungerer som lidt mandagsmotivation... ung fyr på 14 sparker r.ø.v. i en alder af 14. Hvad er du? For gammel? For ung? Cool

Der er fordele og ulemper ved at starte meget tidligt. Det er en fordel at få nogle erfaringer med iværksætteri, men til gengæld kan manglende erhvervserfaring også være en udfordring.

Jeg var omkring de 30 år, da jeg gik fuld tid med den virksomhed jeg er medejer af, og for mig personligt var det en kæmpe fordel at jeg havde masser af erhvervserfaring og viden indenfor det område vi beskæftiger os med til dagligt i virksomheden.

Fra Rødekro
Tilmeldt 14. Feb 14
Indlæg ialt: 34
Fra  Meere ApS Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Fedt indlæg som altid Kasper :)

Der er helt sikkert både fordele og ulemper, men jeg tror bare det handler om at få en masse erfaring.

Erhverserfaring kan helt sikkert være en fordel når man vil starte egen virksomhed, og det har man jo ikke så meget af som 14-16 årig.

Jeg selv startede selv som 12-13 årig, og der var min far rigtig god til at guide mig. I dag sidder jeg selv med det meste som 16 årig. Vi er også i mellemtiden blevet til et ApS, så der har da været fremgang :)

Det er jo bare at kaste sig ud i det.

Mvh. Christian

Projektleder og udvikler hos Meere

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Frost:

Kasper Friis:
En lille artikel, der fungerer som lidt mandagsmotivation... ung fyr på 14 sparker r.ø.v. i en alder af 14. Hvad er du? For gammel? For ung? Cool

Der er fordele og ulemper ved at starte meget tidligt. Det er en fordel at få nogle erfaringer med iværksætteri, men til gengæld kan manglende erhvervserfaring også være en udfordring.

Jeg var omkring de 30 år, da jeg gik fuld tid med den virksomhed jeg er medejer af, og for mig personligt var det en kæmpe fordel at jeg havde masser af erhvervserfaring og viden indenfor det område vi beskæftiger os med til dagligt i virksomheden.

Helt enig - klart, der er nogle ulemper. Det kan også sommetider være en ekstra kamp at virke seriøst, hvis stemmen er som en pigespejder og de generelle, kommunikative evner ikke er så prangende, som de "voksne". Alligevel kan der også være mange muligheder i at starte ung; man kan som 18-årig have en fremragende erhvervserfaring, hvor ens jævnaldrende kun har en handelsgymnasial uddannelse. Smile1

Fra Copenhagen
Tilmeldt 15. Jun 13
Indlæg ialt: 209
Fra  RuedRiis.com Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Kunne helt sikkert have været kommet tidligere igang selv, men der skal også være plads til bare spille noget fodbold og være barn, når man er 14. 

Online underviser med 11.000+ solgte kurser i Vyond animationsvideo, GarageBand voice-overs og stærk videostruktur - via RuedRiis.com.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian Nørgaard Madsen:

Fedt indlæg som altid Kasper :)

Der er helt sikkert både fordele og ulemper, men jeg tror bare det handler om at få en masse erfaring.

Erhverserfaring kan helt sikkert være en fordel når man vil starte egen virksomhed, og det har man jo ikke så meget af som 14-16 årig.

Jeg selv startede selv som 12-13 årig, og der var min far rigtig god til at guide mig. I dag sidder jeg selv med det meste som 16 årig. Vi er også i mellemtiden blevet til et ApS, så der har da været fremgang :)

Det er jo bare at kaste sig ud i det.

Mvh. Christian

Tak for rosen. Smile1

Og ja, som jeg nævnte ovenstående, er der helt sikker masser af ulemper også; men for mig handler det mere om at se over de undskyldninger, som der er. Hvis man virkelig vil være iværksætter NU, så behøves alderen ikke at begrænse dig. 

Men ja, erfaringen er vigtig; og hey? Han synes, det er det fedeste fritidsjob nogensinde, så that´s perfect. 

Fra Odense
Tilmeldt 1. Aug 14
Indlæg ialt: 402
Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ser næsten kun fordele i at starte i en ung alder. En af de store fordele er, at hvis man er startet i en alder af 14-18 år og har fortsat, så har man måske allerede i 20'erne fundet det man er god til og finder interessant, hvorpå man så kan bygge ovenpå hvad man har lært i de meget unge år.

Men igen, så synes jeg ofte at mentaliteten med at man skal kæmpe hårdt, når man har egen virksomhed, kan skræmme de unge væk.

 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Rued:

Kunne helt sikkert have været kommet tidligere igang selv, men der skal også være plads til bare spille noget fodbold og være barn, når man er 14. 

Hej Rued

Ja, selvfølgelig skal der være plads til det. Men som udgangspunkt er jeg af den overbevisning, at man skal gøre det, man holder af; og holder man mere af iværksætteriet end fodbolden, ja... men ja, han nævner også selv, at han sommetider tager fri for at hænge ud med gutterne - og håndbold 3-4 gange ugentligt. Smile1

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Nygård:

Jeg ser næsten kun fordele i at starte i en ung alder. En af de store fordele er, at hvis man er startet i en alder af 14-18 år og har fortsat, så har man måske allerede i 20'erne fundet det man er god til og finder interessant, hvorpå man så kan bygge ovenpå hvad man har lært i de meget unge år.

Men igen, så synes jeg ofte at mentaliteten med at man skal kæmpe hårdt, når man har egen virksomhed, kan skræmme de unge væk.

Ja, jeg er enig. Ydermere mener jeg også, at det kan skræmme unge - i hvert fald dem under 18 - væk, fordi det er lidt mere kompliceret at starte virksomhed som u/18. Smile1

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)