Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ejendomsmægler trainee - løn??

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Nov 16
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 23:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har søgt internettet tyndt for, at finde information omkring lønningsforholdene under trainee-perioden hos ejendomsmæglere. Jeg kan dog konstatere at der kun findes gamle artikler. 

er det nogen af jer, som ved hvor meget grundlønmen + provision typisk ligger på. Eller har/er igang med trainee hos en konkret mægler?

på forhånd tak 

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 00:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Heedegaaaard

Hos ejendomsmæglere er der ingen overenskomst, så det er MEGET vilkårligt hvad lønnen og provisionen er på. Et typisk gæt ligger på mellem 10.000 og 25.000, dog afhænger det meget af indsats, samt hvor i landet du er i lære. Vil ikke nævne navne på hvilke kæder ovenstående tal stammer fra, men det er hvad jeg har hørt hos de to mæglerkæder jeg har været i praktik hos.

Provisionen er også meget forskellig, i starten får du jo ikke eneansvaret for noget væsentligt, så der skal du ikke regne med ret meget. Reel provision af salg får du nok ikke, da dette håndteres af mæglerne i butikken. Der er dog "nogle steder" en aftale om, at butikkens provision deles ud på medarbejderne 1 til 2 gange om året, men det gælder vist ikke hos alle. Der hvor du måske kan være heldig at opnå lidt provision er ved henvisninger til lån hos banker og realkreditinstitutterne, som butikkens kæder arbejder sammen med, samt forsikringsselskaber - men det sker nok heller ikke før du er godt inde i tingene.

Jeg vil derfor mene, at du bør forvente omkring kr. 10.000 og hvad du er heldig at opnå der ud over, skal du bare se som positivt ;-)

 

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 00:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ikke faste regler på området, der aflønnes forskelligt fra mægler til mægler.

Hvis du er ved at tage uddannelsen, vil dit lønniveau ligge på linie med lønnen til en bankelev.

Prøv at spørge HK, eller hvis du tager uddannelsen, en af de andre elever.

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg arbejder som ejendomsmægler trainee og får kr. 15.000 hver måned før skat. Jeg har tidligere været trainee hos en anden mægler og der fik jeg kr. 14.000. Nogle af mine kollegaer får omkring 12.000.

 

Jeg føler mig heldig at jeg kunne få kr. 15.000 - men det var dem selv der kom med det udspil og jeg accepterede det straks.

Fra Aarhus C
Tilmeldt 22. Mar 17
Indlæg ialt: 25
Fra  Profigo ApS Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har en kammerat, der da han var ejendomsmægler-trainee fik 18.000 kr. før skat hver måned. Det var han super tilfreds med, men han lagde også rigtig meget arbejde i det.

Tilmeldt 10. Jul 14
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

De trainees jeg kender får 13.000-17.000 før skat pr. md. Nogle kan få lidt provision for at henvise til bank eller lignende, mens andre kun får den faste løn. De får heller ikke pension eller andet, men til gengæld får de lov at arbejde meget....

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)