Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Avance ved dropshipping vs indkøb til lager

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 26. Mar 14
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 09:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Er ved at starte en webshop, og har i denne forbindelse været i kontakt med en mulig leverandør. Leverandøren (både grossist og forhandler) kan tilbyde mig en rabataftale på 35 % ved indkøb til lager. Leverandøren tilbyder også en dropshipping-aftale, hvor jeg tilbydes en fortjeneste på 10 % af mit salg. Da jeg ingen erfaring har med dropshipping-aftaler, har jeg ingen anelse om, hvorvidt de 10 % fortjeneste lyder fornuftigt i forhold til de 35% ved køb til lager. Er der nogle, der har nogle relevante erfaringer og inputs? Det skal siges, at der er tale om en meget solid forhandler/grossist, som jeg har grund til at have tillid til, når det kommer til kvalitet, rettidig forsendelse o.s.v. Jeg håber, at nogle vil give sig tid til at komme med noget relevant input, da jeg som sagt er uden erfaring på dette område og derfor har brug for jeres gode råd. 

På forhånd tak.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 23. Feb 13
Indlæg ialt: 169
Fra  Smykkelivet.dk I/S Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

For at finde ud af hvad der er mest fornuftigt, kan du kigge på de hårde fakta (tallene) og de bløde (dig som person).

Det første vil være tallene; opstil to resultatbugetter. Find først dækningsbidraget (omsætning - købsprisen på dine varer)

Herefter trækker du alle de andre udgifter du har, fra. Hvis du køber ind til lager får du måske omkostninger her, som du ikke ville gøre ved en dropshippingaftale.

Når du har fundet resultatet for med lager og uden lager, har du et fornuftigt udgangspunkt.

Herefter skal du vurdere (såfremt at lageret giver største overskud): gider jeg alt det bøvl med at have et lager? Har jeg likviditet nok til at have dem bundet i varer? Bliver varerne forældet? Hvad vil Du have det bedste med?

Tilmeldt 26. Mar 14
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit input.  Jeg tænker, at man kan kombinere de to 'indkøbsmetoder'. Planen er umiddelbart at bruge et fastsat beløb til indkøb af varer til lager. Derudover at lave en dropshippingaftale på andre varer hos samme forhandler. Dermed kan jeg have et større og mere attraktivt udvalg, som forhåbentligt kan generere flere kunder i butikken. Mit spørgsmål vedr. dropshipping vs. indkøb til lager går i virkeligheden på, om det lyder rimeligt at der tilbydes 10% på dropshipping-ordre, set i forhold til de 35% på indkøb til lager? Tror i, at der vil være basis for at få en bedre aftale på dropshipping delen, eller lyder det som en nogenlunde 'normal' forskel? Der er i øvrigt tale om en dansk forhandler/grossist.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

De oplyste satser er meget standard for mange brancher :)

Dropshipping giver typisk kun 10-15% i avance, endnu mindre hvis et er elektronik, så det kan det slet ikke betale sig...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 26. Mar 14
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for input. Jeg vil forsøge mig med at forhandle dropshipping-fortjenesten lidt op. Så må det vise sig, om det kan lade sig gøre. 

Er der i øvrigt nogle der har noget input i forhold til, hvad en god kontrakt i forhold til dropshippingaftale skal/kan indeholde?

På forhånd tak.

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Avancen er alt for lav!!!

Jeg synes det er tydeligt at din leverandør prøver at snyde dig.

Man kan ikke sige med sikkerhed hvor avancen skal ligge, men...sætter du en helt almindelig bannerreklame op der deler avancen, så får du 5-10% UDEN at du skal foretage dig andet end at vise reklamen til dine brugere (der normalt kommer til dit site for andet formål).

Skal du have en webshop der markedsfører din leverandørs produkt, så skal du reklamere for produktet og du skal taste salget ind og stå for korrespondensen til kunden. Jeg mener du bør have 35% i avance på dropship!

Skal du sælge fra lager bør du have en rabat der runder 50%.

Men du vurderer jo selv hvad du vil gå med til...

Tilmeldt 26. Mar 14
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit input. Rart med lidt forskellige meninger om emnet. Som jeg har beskrevet, har jeg ingen erfaring på området, og derfor har jeg bare brug for så mange meninger og holdninger som muligt. Derefter kan jeg danne mig et grundlag for, hvad jeg vil gå efter i forhold til en konkret aftale. Med andre ord, er flere inputs mere end velkomne. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lyt til fashionseller. Det er korrekt at avancen er LAV lav LAV - i dropshipping. Kun hvis du er en stor overbevisende shop, vil en leverandør lade dig løbe med fortjenesten. Der er tonsvis af dropshippere, og leverandører er generelt iskolde overfor at give dem en fortjeneste, med mindre de er store og garanterer et højt minimum af aftag

Sammenligning med bannerreklamer er meget god men forkert forstået. Bannerreklamer/affiliate giver dels ikke 10% af varens pris per salg - og giver kun penge ved salg, og minder faktisk om dropshipping. Arbejdet for sælgere er helt det samme - Han skal levere varen, pakke - sende og lave faktura, så hvorfor skulle han give mere til dropshipper end til affiliate i virkeligheden? Det er jo reklamen han betaler for. EN forskel kan ligge i, at dropshipper skal hæfte for returvarer, modsat affiliate - men thats it

Du skal være MEGET stor for at leve af dropshipping som for alt for mange bare er den lette vej ind.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Mr. A:

Avancen er alt for lav!!!

Jeg synes det er tydeligt at din leverandør prøver at snyde dig.

Man kan ikke sige med sikkerhed hvor avancen skal ligge, men...sætter du en helt almindelig bannerreklame op der deler avancen, så får du 5-10% UDEN at du skal foretage dig andet end at vise reklamen til dine brugere (der normalt kommer til dit site for andet formål).

Skal du have en webshop der markedsfører din leverandørs produkt, så skal du reklamere for produktet og du skal taste salget ind og stå for korrespondensen til kunden. Jeg mener du bør have 35% i avance på dropship!

Skal du sælge fra lager bør du have en rabat der runder 50%.

Men du vurderer jo selv hvad du vil gå med til...

35% i avance på dropshipping? Nævn et firma, der kan give det, med mindre de sælger kinagøjl, som endnu ikke er populært og nærmest er usælgeligt...

Sælger har ved dropshipping følgende forpligtigelser:

  • At have et varelager, det skal forrentes
  • At have et warehouse, det koster husleje, forsikring, vand, varme, el osv
  • At have ansatte til at pakke ordrene, det koster løn mm
  • At have emballage mm, det koster på omkostningssiden
  • At have risikoen for, at produkterne ikke kan sælges
  • mm

Og hvordan skal disse omkostninger kunne dækkes, hvis dropshipping giver 35% i avance? Så skal produktet jo koste 160% i forhold til nuværende vejl, før det nærmest går i nul...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 26. Mar 14
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Lad mig lige gøre det klart, at der ikke er tale om billige varer fra Kina, men derimod kvalitetsprodukter. Grossisten/forhandleren, som jeg er i kontakt med, har enedistributør-aftale på flere relevante produkter. Derudover er grossisten beliggende lige i nabolaget, således at jeg helt praktisk kan gå ind i deres butik og hente varer til mit varelager i takt med, at jeg sælger produkterne. Når jeg også er interesseret i en dropshippingaftale, er det udelukkende for at begrænse mit behov for startkapital, men samtidigt kunne tilbyde en bred vifte af produkter til mine kunder. Tanken er naturligvis, at jeg på sigt kan opbygge kapital til at forøge mit eget varelager og dermed blive i stand til at opnå en bedre langt bedre avancer. Jeg har i øvrigt ikke voldsomt travlt med at generere et overskud. Det vigtigste for mig er, at jeg minimere risikoen for at brænde inde med et varelager, samt at jeg fremstår som en seriøs webshop med et attraktivt udvalg af varer. 

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)