Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken officepakke skal jeg vælge?

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Tune
Tilmeldt 27. Oct 06
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 00:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg kan se at du har brug for Office 2007 small business edition i OEM licens. Det er billigst og mest rentabelt. MS komme med ny office pakke allerede i 2010, så når du skal skifte din PC, så skal du også skifte office pakke.

Hilsen Srdjan

dbSolutions Aps 

Tilmeldt 19. Oct 09
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg er enig med Srdjan i at Office 2007 small business i OEM vil være det rigtigt for dig.

Den som du har brug for har vare nr 9QA-01494 prøve at søg på edbpriser så kommer der nogle forhandlere op.

 

Hilsen:

Nitzsch
Downlink.dk

Tilmeldt 14. Jul 08
Indlæg ialt: 1013
Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er godt nok en gammel tråd du har svaret i :)

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 01:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jag ville for alt i verden holde fast i min 2003 udgave. Jeg har den nye 2007 og hvis du er habil bruger af MS Office, så er det min erfaring at den sinker dit arbejde utrolig meget.

Jeg hader at du ikke kan bruge tidligere genveje og kommandoer, alt er omdøbt og du skal konstant bruge mus.

Office 2003 er i min optik plart den bedste MS Office pakke

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 02:41
Hvor mange stjerner giver du? :

BroncofanDK:

Jag ville for alt i verden holde fast i min 2003 udgave. Jeg har den nye 2007 og hvis du er habil bruger af MS Office, så er det min erfaring at den sinker dit arbejde utrolig meget.

Jeg hader at du ikke kan bruge tidligere genveje og kommandoer, alt er omdøbt og du skal konstant bruge mus.

Office 2003 er i min optik plart den bedste MS Office pakke

Jeg er meget uenig med dig.

Der er så mange lækre forbedringer i 2007 - og det tar' atlså kun en 1/2 eftermiddag at få tilvænnet sig de nye kommandoer.

Derudover vil det - i mine øjne - være tåbeligt at anskaffe sig en gammel udgave. Det varer ikke længe, før der ikke er nogen, der gemmer i 2003-formatet, når de skal videresende filer.

Hilsen

En glad 2007-brugerBig Smile

 

 

 

 

 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 03:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Espresso:

Derudover vil det - i mine øjne - være tåbeligt at anskaffe sig en gammel udgave. Det varer ikke længe, før der ikke er nogen, der gemmer i 2003-formatet, når de skal videresende filer.

Hilsen

En glad 2007-brugerBig Smile 

Format betragtningen er ikke et problem da 2003 an håndtere 2007 formaterne med en gratis plugin.
En ike begejstret Office 2007 brugerDevil

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 09:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

BroncofanDK:

Format betragtningen er ikke et problem da 2003 an håndtere 2007 formaterne med en gratis plugin.
En ike begejstret Office 2007 brugerDevil

Nu er det ikke kun et spørgsmål om formater - og jo, der er faktisk mange forbedringer ved betinget formattering.

Men bruger du Excel til bare lidt mere end at gange og dividere, så er der en MÆRKBAR forskel på de 2 versioner. Og her kan du altså ikke åbne en modtaget fil med en 2003-version.

Hvis jeg bare skulle nævne et par stykker af de formler, som jeg tog til mig i første hug, så var det: =sum.hviser(), =hvis.fejl(), tæl.hviser().

Alene disse 3 funktioner kan halvere længden af formler, med deraf forbedret hastighed. Men der er et hav af forbedringer.

Jeg kan kun anbefale dig, at bruge et par timer på at omstille dig. Du vil blive superglad for produktet Big Smile

Og nej - man skal altså ikke købe et forældet produkt.

 

 

 

 

 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

 


Remydk:

Sjovt at folk har så meget i mod forandring.

2007 udgaven understøtter multi core processor.

Desuden hvis man ikke kan vende sig til ”menuen” i 2007 kan du downloade en exe som giver dig det gamle lort fra 2003 http://excel-2007-ribbon-to-old-excel-2003-clas.smartcode.com/info.html

Så lad være med at købe en forældet udgave som 2003!

Nu har spørgeren jo allerede en 2003 udgave, sååå!

Nu skal man jo ikke nødvendigvis fordømme folk for ikke at være forelskede i Microsoft forandringer. Vista har ikke så forfædeligt mange tilhængere, men de fleste synes at Windows 7 er godt.

Jeg har en meget simpel vurdering af om eksempelvis den nye officepakke er god eller ej, så er det om det gør mig mere eller mindre produktiv. Nu sker der jo det at når Microsoft går ind og ændrer grundliggende struktur, så virker programmer der er skrevet og udviklet af virksomheder over en lang årrække ikke mere optimalt. Der er ekstra udviklingsopgaver, der er makroer der ikke fungerer...

Som meget kompetent i Words muligheder så er den nye 2007 version noget junk. For folk som aldrig tog sig tiden til at lære Word ordentligt er det rart at få en applikation med støttehjul, men ligesom med dem til cyklen så vokser du fra dem.

Nu har jeg aldrig brugt ligeså meget tid med excel, så der er støttehjulene en god støtte.

PowerPoint - forskellen er meget lille skønt billedbehandling er blevet lettere

Publisher - der er ændringerne ikke gennemført sååå.

Outlook - ingen virkelig forskel bortset fra synkroniseringeproblemer med visse applikationer.

At en virksomhed tvinges til at opdatere en stribevis af applikationer fordi Microsoft bruger deres monopolstatus er grotesk, og en trend de i vid udstrækning startede med Vista.

Samtlige office pakker siden Office 6 (Ca. 1992) har budt på forbedringer og 100% kompatibilitet med den tidligere version, ingen af dem har tvunget folk til at arbejde i et nyt format, omdesigne de applikationer de bruger, ændre deres arbejdsmåder med mindre de ønskede det...

Office 2007 er den første Office pakke de sidste 16-17 år der selvom den byder på forbedringer har så mange detractors at den er noget skidt.

Da min kollega's bærbare stod af blev han tvunget til at rejse med to computere på forretningsrejser, da vore excel2003 applikationer ikke kunne køres på 2007 versionen.

Hvis du arbejder med applikationerne på meget elementært niveau så er det nye ribbon rart, men vær forberedt på at der er meget der ikke fungerer ordentligt.

Remydk, jeg ved ikke hvor elementær bruger du er, men værdien af OFFICE VISTA om jeg må noget smart junk. Det er som så ofte fra Microsoft en rose med en masse torne.

 

Fra KBH/Chiang Mai
Tilmeldt 4. Jun 09
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allan

Måske vil det være interessant for dig at spare alle pengen, det kan du ved at skifte til openoffice som er gratis.

Insisterer du på at MicroSoft skal tjene penge, det kræver bare lidt omstilling!

 

Hilsen Michael

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)