Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Facebook Business Ad, hvordan hemmeligholder jeg min målgruppesøgning for virksomheden?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Mar 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen,

Jeg er i den heldige situation, at en virksomhed har opsøgt mig pga. min viden jeg har om en bestemt kundegruppe.

De ønsker at jeg hyre mig i en periode til at styre deres virksomheds Facebook paid business ads hvor jeg skal målrette søgningen til den bestemte kundegruppe.

Jeg har læst lidt om Facebook advertising på nettet, omkring hvordan jeg indsætter mine søgekriterier for målgruppen (alder, køn, geografi, interesser osv) det er information kun jeg ved (groft sagt)

Hvis jeg så går ind og indsætter disse unikke søgekriterier på virksomhedens facebookside, kan virksomheden jo med det samme se hvad kriterierne er, og har derfor ikke brug for mig længere kan man sige. Og de kan derefter dag 1 sige farvel og tak til mig fordi nu har de jo min opskrift på kundegruppen.

Jeg håber selvfølgelig jo ikke det sker! Men alligevel er det jo godt at tage sine forbehold.

Mit spørgsmål er derfor, hvordan kan jeg undgå at virksomheden ser mine segmenterings kriterier? Jeg bruger jo deres facebookside som de har adgang til - men kan jeg på en eller anden måde gå ind og låse min søgning af så kun jeg kan se den? Eller er det i forvejen kun mig der kan se den med min private Facebook konto? Eller hvordan fungere dette?

På forhånd tak!

Med venlig hilsen,

Daniel

Fra København
Tilmeldt 21. Nov 16
Indlæg ialt: 66
Fra  Consulting Eleven Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Daniel,

Jeg kan sagtens forstå din bekymring. Dog vil jeg ikke selv være bekymret. Jeg arbejder selv professionelt med Facebook Advertising for privat kunder og virksomheder, og jeg kan fortælle, at der skal langt, langt mere til SUCCESFULD Facebook Advertising end bare målretning. Målretning er bare en del af en succesfuld Facebook kampagne(r).

Så hvis du skal køre Facebook Advertising for en virksomhed, er der rigtig meget du skal vide udover segmentering/målretning, for at kunne gøre det på en måde, så virksomheden vil komme til at se en værdi ved det.

Og for at besvare dit spørgsmål ("kan jeg undgå at virksomheden ser mine segmenteringskriterier?"). Nej, ikke når du bruger deres Facebookside. Men som skrevet ovenfor, så er det egentlig også ligemeget at de kan se dine segmenteringskriterier, da denne viden alene ikke er nok til, at kunne køre succesfuld Facebook Advertising.

Håber mit svar hjælper, og sig endelig til hvis du har yderligere spørgsmål

Med venlig hilsen,

Jacob

www.consultingeleven.com

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)