Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mail om krænet varemærke, har de en sag?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Jan 17
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Som jeg kan læse en del andre herinde på amino.dk også har oplevet er jeg blevet kontaktet af en virksomhed der mener at mit virksomhedsnavn krænker deres varemærke. Jeg er selv uenig omkring dette da jeg ikke mener navnene er tæt nok på hinanden, men det vil jeg snakke med en advokat om.

Mit spørgsmål er i stedet omkring der overhovedet er en sag (ligegyldigt om nogen vurderer navnet er for tæt på eller ej) da jeg ikke mener vi befinder os i den samme branche. Der hvor man kan argumentere for at der er et overlap er at virksomheden der har kontaktet mig sælger en ydelse der inkluderer information som jeg giver gratis væk på min hjemmeside. Dette et frit tilgængeligt på min hjemmeside som tips og tricks som jeg deler ud fra mine erfaringer, mens min forretning er til et helt andet marked. Jeg kan se ved at slå op i Patent og varemærkestyrelses database at den kontaktende virksomhed har varemærket i klasser der intet har med mine tjenesteydelser at gøre (der hvor jeg tager penge for mine ydelser).

Derfor er mit simple spørgsmål, kan man krænke andre virksomheders varemærke ved at tilbyde tilsvarende ydelser gratis på sin hjemmeside som de sælger som en del af deres produkt? Vi snakker generel information om hvordan man gebærder sig i samfundet, hvordan offentlig transport fungerer, etc. Jeg vil jo argumentere for at jeg slet ikke sælger disse ydelser og derfor ikke konkurrerer med dem.

På forhånd mange tak for hjælpen!

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo så det i er uenige om. Enten må du selv vurdere sagen altså om du vil fjerne det eller risikere at skulle i retten, eller kan du bede om en 2. opinion fra amino eller en advokat, men svaret bliver jo et skud i tågen når man ikke ved hvad der reelt er casen.

Men det er ikke et spørgsmål om du tjener penge på det, det er et spørgsmål om du krænker deres varemærke på en måde så de mister salg og værdi for varemærket. Men det er jo ikke sikkert det er indholdet der er problemet men måske måden det præsenteres på...men det kan vi jo ikke vide.

Og jeg tror ikke du kan nøjes med en amino vurdering, du må nok efterkomme deres ønske eller gå til en advokat og lade ham svare. Det hjælper jo ikke hvis en amino siger du godt må, og du så bliver sagsøgt for 1mio og du taber.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu ved vi nærmest intet, så det er svært at give et konkret svar. 

Et meget generelt svar lyder, at du IKKE må lukrere på andres varemærke, hverken på den ene eller anden måde. Så ud fra den betragtning, har modparten nok en sag omkring enten varemærkekrænkelse, eller overtrædelse af markedsføringsloven...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 22. Jan 17
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 08:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Mange tak for svarene! Jeg har rådført mig med en advokat og han mener bestemt ikke at der er en sag, vores virksomhedsnavne er simpelthen ikke tæt nok på hinanden til at der er tale om en krænkelse. Så phew!

Forstår godt det er meget svært at sige noget når jeg ikke skriver mere konkret. Jeg havde bare ikke lyst til at dele navnene offentligt. Igen, tak for det input I har givet i hvert fald

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Fulnir:

Mange tak for svarene! Jeg har rådført mig med en advokat og han mener bestemt ikke at der er en sag, vores virksomhedsnavne er simpelthen ikke tæt nok på hinanden til at der er tale om en krænkelse. Så phew!

Bemærk at det er advokatens personlige holdning. Det er ikke nødvendigvis udfaldet af en evt retssag. Hvis advokaten ikke har speciale, og her mener jeg virkelig speciale i varemærker, så ville jeg ikke føle mig sikker ved en vurdering. Der er alt for mange advokater, som har en holdning til varemærker og ophavsret, som ligger langt væk fra, hvordan domstolene dømmer i sådanne sager. 

Men vi må da krydse fingre for, at modparten så ikke gør yderligere, da det kan blive meget dyrt for dig, at føre sådan en sag, og endnu mere dyrt, hvis du går hen og taber den...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)