Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhed konkurs, men nu skiftet cvr. nummer?!

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 27. Feb 17
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg håber der er en der kan hjælpe mig, er helt forvirret over hvad man skal gøre når en virksomhed går konkurs og de skylder mig penge. 

Jeg har lavet nogle freelance opgaver indenfor grafisk design for en virksomhed, der nu er gået "konkurs". 
Problemet er jeg kan ikke finde nogen steder at de reelt er gået konkurs eller kurator eller nogen som helst oplysninger. Det jeg ved er bare at de har sagt at de ikke kan betale min faktura fordi de går konkurs. Og jeg har så lige fundet ud af at de køre videre og er registreret under nyt cvr. som om ingen ting er sket?!! 

Mit spørgsmål er så om jeg kan få de penge de skylder mig, eller om de bare er tabt? Er der slet ikke noget man kan gøre... 


Mvh Josephine 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Tjek det gamle cvr nummer på cvr.dk. Hvis de er gået konkurs står det der. Alternativt søg på statstidende.dk under konkurs.

Hvis de endnu ikke er gået konkurs så er der kun at rykke dem vedvarende.

Tilmeldt 27. Feb 17
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Der står ikke de er gået konkurs nogen steder, men det "nye" firma er startet og de køre under nyt cvr. nu - men samme navn og samme ansatte. 

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 27. Feb 17
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er Aps :) 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12650
Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Josephinenh:
Der står ikke de er gået konkurs nogen steder,

hvor har du søgt på om de er gået konkurs?  du vil normalt kunne se en konkurs i statstidende nogle dage efter konkursen er indgivet.  Alternativt må du jo spørge hos de nye firma hvem der er kurator i boet.  Men uanset hvad så forvent ikke at få nogle penge.

Tilmeldt 27. Feb 17
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har tjekket stifttidende og virk.dk, men må lige holde øje.
Kan se den nye virksomhed er oprettet d. 22/02, så en uge siden.. og er lidt i tvivl om jeg kan sende regning til dem, fordi i princippet bruger de jo mit grafiske arbejde, fordi de bare køre videre? 

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du skrevet i aftale eller ifb. Indgåelse af aftale, at du forbeholder dig retten til materialet indtil betaling er faldet?

Ellers prøv og søg herinde der er skrevet en del om uretmæssig brug af grafisk arbejde. Kan være du kan bruge noget her til at fremtving ret over for det nye firma!

Statsautoriseret revisor - København

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12650
Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Josephinenh:
stifttidende

Stifttidende er mig bekendt en avis - Se i statstidende. 

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Du skriver at der er tale om grafisk arbejde som nu bruges af det nye firma som er stiftet for en uge siden.

Grafisk arbejde hører ind under Lov om ophavsret og du kan nu rette henvendelse til det nye firma med ny faktura og henvise til lov om ophavsrettigheder og fortælle det nye firma at de ikke er berettiget til at anvende det af dig udarbejdede materiale uden betaling.

Giv dem en frist på 8 dage til betaling og skriv for eks. Efter betalingsfristens udløb tillægges rente svarende til den af Nationalbanken fastsatte diskonto, med sædvanligt moratillæg.

Du er velkommen til at sende en PB hvis du vil have yderligere hjælp.

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)