Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af egne produkter fra hobbyvirksomhed.Moms/skat m.v.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Feb 17
Indlæg ialt: 1
Fra  A-Flex. Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg håber kunne starte op med en slags hobbyvirksomhed. Det er i starten salg af dekorationer,ting til haven m.m. Jeg vil også forsøge med udførelse af diverse havearbejde. Kan man sælge igennem eksisterende butik i byen, og hvordan foregår det papirmæssige? På forhånd tak. Flemming N. A-FLEX.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Flemming N.:
Jeg håber kunne starte op med en slags hobbyvirksomhed.

Det du kalder hobbyvirksomhed er faktisk ikke en virksomhedsform men er en skatteregel, som betyder, at hvis du driver hobby uden formål om overskud og ikke erhvervsmæssigt, så betaler du skat af indtægt men har ikke fradrag for evt underskud - blot kan udgifter trækkes fra ned til 0. Det DU virker til at ville, er erhvervsmæssigt og dermed faktisk bare ganske almindelige virksomhed http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/seris-virksomhed-eller-hobbyvirksomhed.html

Flemming N.:
Det er i starten salg af dekorationer,ting til haven m.m. Jeg vil også forsøge med udførelse af diverse havearbejde. Kan man sælge igennem eksisterende butik i byen
Sagtens, hvis butikken vil købe dine ting er det helt i orden. Du sælger så uden moms hvis du ikke er momsregistreret og SKAL momsregistreres så snart det er åbenlyst for dig, at du vil komme til at omsætte for mere end 50.000 kr på enhver 12 mdr periode

Flemming N.:
hvordan foregår det papirmæssige?

Du laver en regning med dit navn og adresse og skriver så tingen/tingene på med lille beskrivelse og en pris - når du har solgt noget. Samme hvis du laver havearbejde - 

Du laver regnskab over din udgifter til materialer (ikke din egen tid med alle materialer) og gemmer bilag for alle indkøb og salg. Din indtægt fra havearbejdet er bare en ren indtægt som udgangspunkt. Regnskabet viser så et resultat, som du beskattes af ved at angive det i udvidet selvangivelse rubrik 111

venligst John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)