Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får jeg billigst lavet en årsrapport for mit ApS med formålsparagraffen "formueadministration".

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Feb 17
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Årsrapport for ApS med formålsparagraffen “formueadministration”.

Jeg henvender mig hermed som ejer af et  ApS, hvor formålsparagraffen blev ændret til "formueadministration", da jeg gik på efterløn for 5 år siden. Selskabet er uden revisionspligt.

Jeg er i dag folkepensionist og føler at udfærdigelsen af den årlige rapport er dyr fra min nuværende revisor, som jeg ellers er udmærket tilfreds med. Han siger, at selskabet ikke må lukkes, da dette så vil udløse en større skat. Skatten var så at sige "kapslet inde" mens der var aktiviteter i det.

Der er ikke, har ikke været og der vil ikke komme andre aktiviteter i selskabet, end det revisoren har modtaget/vil modtage i honorar for årsrapport og indberetning til Erhvervsstyrelsen. Selskabet er udelukkende holdt i live af denne skattemæssige årsag.

Mine spørgsmål er:

1. findes der et digitalt system, der kan klare denne årsrapport og indberetning i samarbejde med mig ?

2. er der en, der har et bud på, hvad sådan en årsrapport kan gøres for i kroner ?

3. er der en, der har et bud på, hvordan jeg billigst kommer videre med min årsrapport ? Jeg er ikke særlig regnskabskyndig ?.

 

På forhånd tak.

 

Tilmeldt 11. Jan 14
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Bliver dit selskab holdt i live pga. høj egenkapital som løbende udloddes med den lave skattesats pr. år? Eller er der negativ anskaffelsessum på aktierne efter en skattefri virksomhedsomdannelse?

Du kan indberette din årsrapport selv igennem regnskabs basis. Det er relativt enkelt for dig, idet hele resultatopgørelsen må forventes at være 0 hele vejen igennem, evt. korrigeret for udbytte hvis du udlodder det. 

Hvad koster din revisor siden du mener det er dyrt?

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er din mere langsigtede plan med den formue du har sparet op i selskabet. Vil du geninvestere denne på et tidspunkt, skal den udbetales på et senere tidspunkt, eller er det meningen at formuen skal stå uberørt hen.

Du kan ikke købe dig til en digital løsning til indberetning.

Det er svært at sige hvad en årsrapport skal koste, men du kommer nok ikke meget under 5.-10.000 kr + moms, hvis det skal være en godkendt revisor.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)