Kære med Amino'er! En kollega og jeg er igang med at få udviklet en webshop. Vi har de leverandører vi skal have og har allerede bestilt stort set alle produkter vi skal have på shoppen. Det problem jeg nu står med er fragt. Jeg vil gerne have muligheden for fri fragt ved 499 kroner, men syntes regnestykket virker lidt bøvlet. Mine tanker indtil videre går således: Herefter trækker jeg så faste omkostninger og fragt fra fortjenesten og burde nu stå med det beløb jeg har til os selv eller videreudvikling af varelageret/markedsføringen. Moms er jo også en faktor, men ser jeg som et regnskab for sig selv. Er det måden at gøre det på? For at sikre at vi, selv med den laveste avance vi har, kan få en profit ved brug af fri fragt løsningen eller ligger der en smart skabelon af en art man kan bruge? For ikke at opfinde den dybe tallerken :-) Håber nogen kan hjælpe mig her! Venlig hilsen |
Hej Asge,
Jeg er ikke helt sikker på, at jeg forstår dit spørgsmål. Men af erfaring, som konsulent for flere webshops og deres omsætning, så oplever jeg typisk en mere højere konverting ved fri fragt på alle ordrer, da forbrugeren typisk ikke vil betale 40-50 kr. for fragt, hvis vedkommende alligevel kan gå ned i byen og finde produktet, prismatche det og spare fragten.
Derfor vil jeg umiddelbart anbefale jer at tilbyde fri fragt på alle ordrer - godt nok uden at kende til jeres produkt. Men lige umiddelbart er det min vurdering.
Vh. Kasper
SEDIA.DK