Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

profit på bundlinjen med fri fragt? Webshop

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Feb 17
Indlæg ialt: 13
Fra  Natuli ApS Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære med Amino'er!

En kollega og jeg er igang med at få udviklet en webshop.

Vi har de leverandører vi skal have og har allerede bestilt stort set alle produkter vi skal have på shoppen.

Det problem jeg nu står med er fragt. Jeg vil gerne have muligheden for fri fragt ved 499 kroner, men syntes regnestykket virker lidt bøvlet. 

Mine tanker indtil videre går således:
Find det produkt jeg har med laveste avance og gang det op, så det er tilsvarende de 499,- hvor fri fragt bliver udløst.

Herefter trækker jeg så faste omkostninger og fragt fra fortjenesten og burde nu stå med det beløb jeg har til os selv eller videreudvikling af varelageret/markedsføringen.

Moms er jo også en faktor, men ser jeg som et regnskab for sig selv.

Er det måden at gøre det på? For at sikre at vi, selv med den laveste avance vi har, kan få en profit ved brug af fri fragt løsningen eller ligger der en smart skabelon af en art man kan bruge? For ikke at opfinde den dybe tallerken :-)

Håber nogen kan hjælpe mig her!

På forhånd tak.

Venlig hilsen
Asge

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 15. Jul 13
Indlæg ialt: 688
Fra  www.sedia.dk Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Asge,

Jeg er ikke helt sikker på, at jeg forstår dit spørgsmål. Men af erfaring, som konsulent for flere webshops og deres omsætning, så oplever jeg typisk en mere højere konverting ved fri fragt på alle ordrer, da forbrugeren typisk ikke vil betale 40-50 kr. for fragt, hvis vedkommende alligevel kan gå ned i byen og finde produktet, prismatche det og spare fragten.

Derfor vil jeg umiddelbart anbefale jer at tilbyde fri fragt på alle ordrer - godt nok uden at kende til jeres produkt. Men lige umiddelbart er det min vurdering.


Vh. Kasper
SEDIA.DK

Tilmeldt 24. Feb 17
Indlæg ialt: 13
Fra  Natuli ApS Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper

Mange tak for svaret. Vil prøve at uddybe / omformulere lidt.

Først og fremmest kan en stor procentdel af produkterne ikke findes nede i byen :-)

Du nævner højeste konverteringsrate ved fri fragt <- hvordan kan jeg sikre mig at det, ligegyldigt hvilke produkter kunden køber, giver mig overskud efter omkostninger?

Kunne der ikke være mersalg muligheder i at give fri fragt ved "x" kroner? 

Leder egentlig bare efter en skabelon at regne ud fra :-)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 15. Jul 13
Indlæg ialt: 688
Fra  www.sedia.dk Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen,

I henhold til: "Du nævner højeste konverteringsrate ved fri fragt <- hvordan kan jeg sikre mig at det, ligegyldigt hvilke produkter kunden køber, giver mig overskud efter omkostninger?"

Du skal blot lave et skema i f.eks. Excel, hvor du opstiller følgende: Udsalgspris ekskl. moms - (Indkøbspris ekskl. moms + Gebyr ved salg + Levering ved salg) = Avancen før markedsføring.

Men egentlig vil jeg bare anbefale dig, at du regner din prissættelse ud fra en optik om gratis levering, så prisen faktisk indeholder fragt - dog uden forbrugeren naturligvis ved af det.

Giver det mening?

Vh. Kasper
SEDIA.DK

Tilmeldt 24. Feb 17
Indlæg ialt: 13
Fra  Natuli ApS Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Det giver mening. 

Har også selv leget med tanken om gratis levering og inkludere fragten i prisen.

Kan bare være nervøs for at jeg så ikke er konkurrence dygtig - kontra andre webshops, som så vil have en lavere produktpris, men standard fragt / fri fragt ved køb af "x" kr.

Igen, tak for svar.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)