Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler om E-handel

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Oct 13
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg undrer mig lidt over om der er nogle regler for hvad man må sælge i sin webshop, og om det kræver samtykke fra en producent? Lad os sige jeg starter en webshop op, der køber sandaler fra Ecco, og så sælger dem videre online. Kræver det ikke tilladelser eller noget?

Vh

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 15. Jul 13
Indlæg ialt: 688
Fra  www.sedia.dk Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Nej, det kræver ingen samtykke fra producenten. Så længe du køber inden for EU bør der ikke være noget restriktioner, idet EU tillader fri handel.

Så det er altså bare at komme igang - ingen undskyld Wink

Held og lykke.

Vh. Kasper
SEDIA.DK

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Ingen regler om samtykke fra producent hvis du køber varer inden for Europa. Hvis du køber uden for EU er parallelimport for mærkevarer forbudt som udgangspunkt http://www.amino.dk/blogs/fashion-sellers-guide-og-raad/archive/2010/07/10/din-guide-til-parallelimport-fra-a-197.aspx  Du kan således ikke bare købe mærkevarer uden for EU helt problemfrit.

Inden for EU, intet problem, hvis du kan få leveret Ecco sko som i dit eksempel. Det er så ikke sikkert det er helt let at få leverance af mærkevarer, da disse ofte nægter at handle med små nye webshops, i forsvar af deres eksisterende, ofte autoriserede forhandlere, så helt let er det ikke altid, men fuldt lovligt, så længe du kan få den ægte vare fra EU leverandør

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Oct 13
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret! Ja så er det da bare at komme i gang og arbejde hårdt! Wink

Tilmeldt 7. Oct 13
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret John! Det kastede en del lys over sagen! Smile

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)