Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan fakturerer jeg mit ApS for private udlæg

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Feb 17
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 06:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer. Jeg har netop startet et ApS. Inden ApS og erhvervskonto er blevet oprettet har jeg måtte foretage en del private køb til ApS et for at komme igang. Kan jeg nu blot lave en faktura til mit ApS som indeholder alle de private udlæg jeg har foretaget? Og overfører penge fra virksomhedens konto til min egen . ? Mvh Peter

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Du gemmer bilagene, som du har købt privat.
Du bogfører dem på diverse konti i bogføringen, og så modkonto på en der hedder "mellemregning med anpartshaver" (eller noget i den stil) under kortfristet gældsforpligtelser.

Lad os f.eks. sige at du var nede og købe kopipapir og ikke lige have selskabets kort med, så du måtte lægge ud selv.
Derefter bogfører du det f.eks. 100 kr. i debet på kontorartikler, og 100 kr. i kredit på mellemregning.

Derefter har du så de 100 kr. tilgode i virksomheden. (den må aldrig være sådan at selskabet har penge tilgode hos dig, det er ulovligt kapitalejerlån)

Sådan vil jeg i hvert fald gøre det.

Der kan være noget med 6 måneder før oprettelse af ApS.

Jeg håber at det giver mening. :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Frederik-N:
Du bogfører dem på diverse konti i bogføringen, og så modkonto på en der hedder "mellemregning med anpartshaver" (eller noget i den stil) under kortfristet gældsforpligtelser.

Lad os f.eks. sige at du var nede og købe kopipapir og ikke lige have selskabets kort med, så du måtte lægge ud selv.
Derefter bogfører du det f.eks. 100 kr. i debet på kontorartikler, og 100 kr. i kredit på mellemregning.

Derefter har du så de 100 kr. tilgode i virksomheden. (den må aldrig være sådan at selskabet har penge tilgode hos dig, det er ulovligt kapitalejerlån)

Sådan vil jeg i hvert fald gøre det.

Der kan være noget med 6 måneder før oprettelse af ApS.
giver fin mening

Det med noget med 6 mdr betyder, at hvis du har regninger som er for ting KUN købt til dit ApS - og du aldrig har haft solgt noget uden moms, og ikke taget tingene i brug mm - OG regningen er udstedt til stifter af ApS eller ApS xxx under stiftelse, så kan du tage udgiften med ind med moms som LINK
De her udlæg har lidt samme krav, regninger, også udlæg, skal være udstedt til dit ApS og ikke bare til "ingen" 

Men helt enig i bogføringen af omkostningen. Når du så har penge i dit ApS, så fører du penge debet (plus) fra den der mellemregning/udlæg ejer i status og kredit bank og flytter penge fra firma bank til din egen. Et par bøger at overveje LINK som er E bog om ApS - og Andet link

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. Feb 17
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Begge to;) mange tak for det gode og hurtige svar;) Mvh Peter

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)