Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til opstart af grossistvirksomhed - Manglene viden på feltet

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 7. Oct 13
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er!

Jeg har efterhånden brugt mere tid på at sidde at drømme og overveje frem for at skride til handling. Jeg vil gerne starte min egen grossistvirksomhed. Men... En svaghed jeg har er at jeg ikke just er typen der skrider til handling. Jeg er mere en person der følger en plan, og gerne vil arbejde med noget der er 100% velovervejet og gennemtænkt inden launch. Dette har indtil nu hindret mig i at slippe iværksætteren løs. Jeg er nu ret sikker på at jeg gerne vil starte en grossistvirksomhed. Men jeg har indtil nu ikke kunnet finde ret meget om emnet på dansk. Det virker lidt som en "skyggeindustri". Har kun kunnet finde meget lidt viden om emnet på dansk. Resten har været på engelsk.

Er der nogen der kender et sted man kan lære noget, eller kender nogen der ved noget? Eller er der garvede branchefolk der vil dele ud af deres viden? Hvis ja så smid gerne en PM.

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Her får du den viden du skal bruge.

1.  Find en fabrik eller en producent som vil sælge sine varer direkte til dig og helst ikke til andre grossister og slet ikke til forhandlere. Helst eneforhandler. Prisen er afgørende.

2.  Find derefter en række forhandlere på landsplan, som vil forhandle produktet. Du skal have en fortjeneste på produktet. Forhandlerprisen skal konkurrere med andre tilsvarende produkter.

Du finder hurtigt ud af at dette ikke er nemt. Hvilken producent vil sælge til en grossist som ikke allerede er i fuld sving og som kan stille op med en ordre med det samme.

Selvfølgelig kan du være heldig at en producent ser dit indlæg og tænker: Nej det var da et godt tilbud, ham må jeg have fat i, ...men muligheden er meget lille.

Tror ikke det er en grossistvirksomhed du skal starte, det kræver stor erfaring og mange direkte kontakter til producenten.

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Duvian Henrik:
Men jeg har indtil nu ikke kunnet finde ret meget om emnet på dansk. Det virker lidt som en "skyggeindustri

Undskyld men ved du overhoved hvad det vil sige at være grossist  når du kalder det en skyggeindustri.  Du skriver intet om hvilke branche du ønsker at være grossist i ?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal se helt anderledes på det. En grossisvirksomhed, er en betegnelse for et firma, som opkøber varer i mængder, og sælger dem videre B2B til andre kunder, typisk videre til andre butikker, forhandlere eller producenter.

Jeg tvivler på, at du kan finde meget information omkring dette, da princippet ved en grossist virksomhed er, at købe og sælge videre.

Du skal i stedet finde ud af, hvilke produkter/brancher, du vil være grossist indenfor, samt hvordan du vil afsætte varerne til dine mulige kunder, og hvordan du vil opbygge din afsætningskanal mm.

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 7. Oct 13
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar Jørgen. Det gav straks lidt mere lys over emnet.

Tilmeldt 7. Oct 13
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret. Det giver god mening. Jeg er allerede afklaret på hvad jeg vil sælge som grossist og hvilken rolle grossisten har. Igen er jeg mere på udkig efter hvordan man kommer igang og gør sig bemærket. 

Tilmeldt 7. Oct 13
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du skal forstå hvad jeg mener. Ikke hvad jeg skriver. Når jeg siger skyggeindustri mener jeg at det er noget der ikke umiddelbart tales ret meget om.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Duvian Henrik:
Når jeg siger skyggeindustri mener jeg at det er noget der ikke umiddelbart tales ret meget om.

Hvad er der lige at tale om??  

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 09
Indlæg ialt: 361
Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik,

Det er sandt som du nævner, at det kan virke som en form for skjult "branche", men det benyttes ikke i offentlig virke, da det for mange kan virke som en virksomhed, der ligger i den dyre ende, da det kommer til at foregå i 3-4 led, hvilket jeg personligt ikke ønsker, hvis jeg er slutforbruger.

Tilmeldt 7. Oct 13
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er netop det jeg mente. Derfor har det også været ret begrænset hvad man kunne finde om at starte op selv.

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)