Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ophavsret og brug af billeder på min webshop

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Jan 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære aminoer

Jeg skal have lavet en kontrakt mellem mig og en fotograf, der skal tage billeder, som jeg skal bruge på min webshop. Findes der en standardkontrakt/skabelon, jeg kan benytte? Er det muligt at få overdraget den fulde ejendoms- og brugsret til billederne via en kontrakt, eller forhindrer princippet om droit morale dette?

Jeg oplever situationen med brug af billeder, som lidt af et potentielt minefelt, så jeg vil være super glad for hjælp, så jeg ikke brænder nallerne Smile1

God dag til jer alle

De bedste hilsner

Carsten

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Amagerbro:

Findes der en standardkontrakt/skabelon, jeg kan benytte? 

Pas men det skulle være relativt simpelt at lave sådan en kontrakt selv...

Amagerbro:

Er det muligt at få overdraget den fulde ejendoms- og brugsret til billederne via en kontrakt, eller forhindrer princippet om droit morale dette?

Ja det er muligt, der skal i kontrakten eller aftale stå, at de fulde brugs- og ophavsrettigheder overdrages til dig, f.eks når betalingen for arbejdet forefalder. Eller ved underskrivelsen af aftalen. Det skal stå kort, præcist og gerne i et separat punkt for sig i kontrakten, så ingen kan påråbe noget...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)