Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En idé som kan blive til en god forretning?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Feb 17
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Vej alle Amino-brugere og brugerinder :D

Jeg har længe gået og spekuleret over, hvor besværligt det nogle gange er at vaske sin bil i en vaskehal, især der hvor jeg bor er der tit kø og priserne starter først ved 70-80 kr. for almindelig/budget vask og jeg nævner, hvor meget en god bilvask koster... Men nok om det.

I lande, som Tyskland og Polen er der mange steder ved eksempelvis storecentre, storebutikker eller tankstationer og i storbyer ved hovedgaderne placeret, hvis jeg kan kalde det sådan "GØR-DET-SELV vask" som er langt billigere og mere effektiv end vaskhaller. 

Der er tale om 4-6 pladser, hvor en bilejer kan vaske sin bil ved brug af en tryk-vandpistol og som er udstyret i fire vaskeprogrammer:

1. Vask med varmt vand og vaskemiddel under højt tryk

2. Skyl, blødgjort vand under lavt tryk

3. Voks

4. Skylning med polermiddel

Fordele ved at bruge den slags "vask"
- Alt gøres under tryk uden børster, som i vaskehallerne ridser lakken

- Dette er meget nemt og brugervenlig

- Kan i nogle tilfælde give tidsbesparelse og økonomisk besparelse. 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Flere stationer har allerede dette koncept etableret. Det ses fx ofte i Silkeborg, hvor jeg dagligt færdes. 

Det er måske mest for dem, der holder exceptionelt meget af deres bil - har hørt "eksperter" sige, at det er bedre at vaske manuelt end i en vaskehal; men det ved jeg ærlig talt ingenting om. 

- Højere kvalitet (tjek) 

- Mere fleksibelt (tjek) 

- Billigere (tjek) 

- Giver mere kontrol for bilejer (tjek) 

- Slipper for kø (hvis alle 6 pladser er ledige, selvfølgelig) 

Men dog er der også andre variabler, der skal regnes med... 

- Det kræver fysisk arbejde

- Så kan jeg da lige så godt vaske bil derhjemme (bortset fra tryk-vandpistol) 

Fra København
Tilmeldt 14. Jan 06
Indlæg ialt: 88
Fra  DinText Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kunne godt tænke mig at der var flere steder med højtryksrenser, da min varevogn ofte er for høj til vaskehaller, og fordi jeg flere gange har oplevet at arbejdslamperne på taget bliver ødelagt under vask i vaskehal.

Gad vide om der er krav til recirkulation af vand? Mener at vaskehaller recirkulerer det meste vand. Dette er nok sværere på en åben plads med højtryksrens.

Hvis du åbner i Brønshøj - Husum skal jeg nok vaske min bil hos dig :-)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)