Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lukket virksomhed-Moms & værdiansættelse af varelageret

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Feb 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino :-) 

Jeg har nu lukket min enkeltmandsvirksomhed. Har lige spørgsmål til moms og avanceopgørelse. :-) 

1) Jeg skal tilbagebetale moms senest 1.marts. Kan det passe, at jeg bare skal indberette det som "salgsmoms" og så betale den???Skal tilbagebetale moms i forbindelse med køb af varer.

2) Jeg skal lave en avanceopgørelse. Jeg har jo overtaget varelageret, og vil vurdere det til købsprisen. hvor skal jeg skrive resultatet ? Hvilken rubrik ? Er det Rubrik 112 som underskud.??

håber I kan hjælpe mig, det virker ret indviklet :-/

mvh

yasmin 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

1 korrekt ja - hvis du bare har momsen fra dit eget køb af alle varer og aktiver

2 Du bruyger købsværdi helt enkelt, og laver du en faktura til dig selv med moms, som alt andet salg og før det som et overskud ville jeg jo mene, hvis du kun har det salg her i 1.kvartal (hvad jo det med at du har salgsmoms peger på)
Alle andre aktiver, skal du dokumentere bedst muligt via nettet - DBA, osv for at vise du giver korrekt pris, uanset de er afskrevet eller ikke

For aktiver  - modsat varer - er momsen så fuld moms i anskaffelsesåret og så minus 20% ned per år til den år 6 er 0%. Du må bogføre den moms helt manuelt men igen bare på en helt normal regning fra virksomheden til dig selv - bogfør på konto for salg af aktiver og så momsen direkte på salgsmoms og med bank som modkonto for begge

Du skal så også bruge tallene når du i 2018 sætter kryds for lukket virksomhed i din udvidede selvangivelse - mere om at lukke her http://johnhannover.blogspot.dk/2015/11/lukke-virksomhed.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Feb 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John 

Mange tak for dit svar 😃👍

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)