Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart - inhouse eller outsource?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København Ø
Tilmeldt 18. Mar 12
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Go' eftermiddag Amino :)

Jeg går og arbejder lidt på en forretningsplan, for et nyt koncept. Forretningens primære aktivitet er produktion af instruktionsvideoer indenfor fagområdet "sundhed og velvære". Produktionen af videoer er en løbende aktivitet, da der skal udarbejdes en video til hver dag i arbejdsugen. 

Da mine egne faglige kompetencer ligger indenfor byggeri og digitalisering, samt iværksætteri, er det begrænset i hvor stor grad, jeg kan dække ovenstående aktivitet. Så hvordan vil i anbefale, at jeg sammensætter en produktion der kræver viden og evner indenfor:

 - Sundhed og velvære

 - Videoproduktion

Skal jeg forsøge at sammensætte et team, der dækker over ovenstående evner, eller skal aktiviteten outsources fra start?

Dette er naturligvis mere komplekst end som så, men søger bare lidt erfaringer og små gode råd :)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dennis

Dette skal tages i bedste intention: Hvorfor pokker vælger du at fokusere på sundhed og velvære, hvis du ikke er inde på området? Smile1 

Du har sikkert en grund, og det skal jeg naturligvis ikke blande mig i, men blot en tanke. 

Jeg har en IT-virksomhed og kan ikke programmere. Det lyder forfærdeligt. Men hvad gjorde jeg så? Jo, jeg byggede en prototype, fandt nogle kunder og så fandt jeg en programmør, som var den rolle, jeg manglede; og det samme kan du formentlig gøre her. 

Alternativet er også, at du går til et bureau, der netop laver videoer. Så kan du sige, at du skaffer ordre og alt det, hvorefter de får en procentsats pr. salg og pr. video, de skal producere. Det er jo nemme kunder for dem, som du skal kæmpe for, men som de blot skal vente på - det kan du sikkert få lokket nogle med på, hvis du tænker dig om. 

Håber, du ku´ bruge mit bidrag

Fra København Ø
Tilmeldt 18. Mar 12
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper - Mange tak for svaret :)

Jeg tvivler på, at Jepser Buch var ekspert i Fast Food, da han startede Just Eat ;) 

Jeg har interesse for sundhed og velvære (men ikke ekspertise), og ser en god forretning, men mangler et team eller leverandører omkring mig, som kan sikre produktets kvalitet. Dertil kan jeg udvikle forretningen og sælge produktet, som er min styrke. Jeg brænder for projekter og det at arbejde tværfagligt. 

Min nuværende plan minder meget om din historie. Jeg er som skrevet ved at udarbejde en mindre forretningsplan, hvortil jeg skal have lavet en "prototype", som skal give en bedre forståelse for produktet overfor en mulig partner eller to. 

Jeg ser helt klart et mindre team bestående af ca. 3 fagligheder, som den optimale løsning, da jeg ser en inhouse produktion, som værende optimalt. 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Dennis Nordli Hansen:

Hej Kasper - Mange tak for svaret :)

Jeg tvivler på, at Jepser Buch var ekspert i Fast Food, da han startede Just Eat ;) 

Jeg har interesse for sundhed og velvære (men ikke ekspertise), og ser en god forretning, men mangler et team eller leverandører omkring mig, som kan sikre produktets kvalitet. Dertil kan jeg udvikle forretningen og sælge produktet, som er min styrke. Jeg brænder for projekter og det at arbejde tværfagligt. 

Min nuværende plan minder meget om din historie. Jeg er som skrevet ved at udarbejde en mindre forretningsplan, hvortil jeg skal have lavet en "prototype", som skal give en bedre forståelse for produktet overfor en mulig partner eller to. 

Jeg ser helt klart et mindre team bestående af ca. 3 fagligheder, som den optimale løsning, da jeg ser en inhouse produktion, som værende optimalt. 

Held og lykke med det! Smile1

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)