Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Privat salg VS Salg gennem Virksomhed

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Jan 17
Indlæg ialt: 5
Fra  Airsoft Teknik Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har et enkeltmandsvirksomhed, og jeg har samtidigt en masse vare som jeg har købt privat før jeg oprettede virksomhed.

Mit spørgsmål er så: Får jeg nogle økonomiske fordele ved at sælge mine private vare igennem min virksomhed?

Som jeg ser det er svaret NEJ - Og samtidigt skal der også betales salgs moms :-( Altså dårlig forretning.

Jeg kan forstå at der er en fordel i at indskyde ting i virksomheden der skal blive i virksomheden, da jeg jo så får fradrag for beløbet. Men når varene sælges videre skal de jo så sælges videre med moms (Ergo en ekstra udgift). Samtidigt så når overskudet fra salget skal udbetales til mig selv igen, så bliver jeg beskattet af overskudet (Ergo ingen gevinst).

Resultatet bliver: Ingen skatte fordel, og oven i skal der betales moms.

Er ovenstående helt korrekt eller er der noget jeg måske har overset?

Fra Aarhus
Tilmeldt 25. Aug 17
Indlæg ialt: 72
Fra  DeAppFuuel Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

så vidt jeg ved er du ikke undtaget for at betale moms selvom du sælger varene som privat person men såvidt jeg ved skal man betale en lavere procent : såkaldt brugt-vare moms eller brugt moms.

Fra Aarhus
Tilmeldt 25. Aug 17
Indlæg ialt: 72
Fra  DeAppFuuel Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

ps. brugt moms er såvidt jeg ved gældende ligyldigt om du vælger virksomheds salg eller privat salg

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du momsregistrering har du ikke et valg. Kun dit private indbo, din seng dit TV må du så sælge uden moms
Du kan ikke have en momsreg virksomhed og så stadigt drive salg af varer erhvervsmæssigt uden moms
De købes ind og du skal bevise prisen fra oprindeligt køb - eller på andet vis sandsynliggøre

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)