Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min egen app

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Horsens
Tilmeldt 28. May 14
Indlæg ialt: 242
Fra  VKMmedia Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har i lang tid gerne vil lære at udvikle min egen app, men har ikke haft et projekt at gå efter. Det har jeg så nu.

Min idé er at gøre det nemmere, at se hvad man har i køleskabet og fryseren. 

Hjemme hos mig spiser vi meget kylling og køber derfor den store kasse med kyllingebryst hos Bilka.

Jeg vil derfor gerne kunne se, hvor meget vi bruger og hvornår det er tid til at købe noget mere. Og selvfølgelig lave noget statistik over det.

Til at starte med skal det bare være de store ting, så som kød, mælk m.m. Det skal dog ikke være så dybt at man skal indtaste ind hvert enkelt stykke rugbrød. Men håber at det kan være en ting, som kan blive udviklet med tiden.

Til at starte med skal appen kun være til personlig brug, men håber selvfølgelig at kunne udvikle den til android og ios.

Jeg tænker at jeg kan lave en database i Access og Excel. Hvilket jeg har nogenlund styr på. Men det er derfra at jeg har nogle problemer. Og kunne derfor godt tænkt mig nogle fif/links m.m. til hvordan jeg får det udviklet. Jeg søger ikke nogle, som kan lave det for mig, men søger vedledning

Jeg tænker at projektet er en simpel ting, at lave som ens første app.

 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 28. Sep 14
Indlæg ialt: 74
Fra  Grumsen Development ApS Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Du nævner ikke noget om hvilken platform det skal udvikles til, ift. om det skal være til iOS eller Android.

Men hvis du aldrig har programmeret før, så vil jeg anbefale dig at droppe dine tanker om at implementere en database. Hvorfor skal det være online? Det lyder i mine ører som om du kun har brug for det lokalt.

Hvis du alligevel vil have database koblet på, så ville jeg udvikle et Rest API, hvorfra den henter det data der skal arbejdes med.

Men hvis du vil udvikle til Android, så skal du igang med at lære Java. iOS så er det Swift eller Objective-C. Hvis du vil arbejde med Cross platform, så kan det eksempelvis laves i Xamarin hvor programmeringssproget så vil være C#.

Så der er lidt at gå igang med Wink.

Fra Skive
Tilmeldt 6. Apr 16
Indlæg ialt: 302
Fra  SAH - Consult Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Lav en HTML5 applikation som du kan åbne fra din mobil browser - så vil den virke på alle store platforme (desktop, windows, ios og android).
Backenden kunne du lave i PHP og en MySQL database hvis du har erfaring med dette. 

Når du har gjort det, kan du derefter pakke din HTML5 applikation ind og publciere den som en app i f. eks Google Play.
Der er ingen krav til look and feel på android - på iOS skal du nok gøre appen 'ios like' for at få den accepteret. 

Fra Horsens
Tilmeldt 28. May 14
Indlæg ialt: 242
Fra  VKMmedia Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Super. Mange tak for svaret. Jeg tror at jeg gør det på den måde

 

Tilmeldt 13. Sep 05
Indlæg ialt: 130
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

tjek www.meteor.com det er et isomorphic framework som bygger på node.js dvs. du kan lave en app. til Android/chromeOS + IOS + Windows store (win32 app) + web med en kode. Appen vil kunne virke offline og alt data køre live uden reload. 

Jeg er igang med et par apps i Meteor og det er super godt at arbejde i (ved at være et modent framework med mange muligheder)

 

Fra Horsens
Tilmeldt 28. May 14
Indlæg ialt: 242
Fra  VKMmedia Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret. Det er bestemt noget jeg vil kigge på

 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)