Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af 2hand virksomhed

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Aug 15
Indlæg ialt: 14
Fra  luxus Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Aminoér 

Så blev det min tur til at bede om hjælp. Jeg har godt gang i salg af 2hand designer tasker og det går lidt for

godt til at det skal fortsætte som privat salg: 

* Hvis det er genbrug betaler jeg så kun moms/skat af det jeg tjener på varen ?

* Hvis jeg har shop som en del af min bopæl hvor meget kan man så trække fra ? 

På forhånd tak ... 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

sildogkager:

Hej alle Aminoér 

Så blev det min tur til at bede om hjælp. Jeg har godt gang i salg af 2hand designer tasker og det går lidt for

godt til at det skal fortsætte som privat salg: 

1

* Hvis det er 2hand/genbrug betaler jeg så kun moms/skat af det jeg tjener på varen ?

2

* Hvis jeg har shop som en del af min bopæl hvor meget kan man så trække fra ? 

På forhånd tak ... 

Allerede nu betaler du vel skat af det du tjener - det skal du i alle fald opgive til skat - det har ikke med virksomhed eller ikke at gøre.

1

Hvis du momsregistrerer dig, så kan du nøjes med brugtmoms hvis det er brugte varer. Det er så blot moms af fortjenesten når du køber af private uden moms http://johnhannover.blogspot.dk/2013/09/brugtmoms.html 

2

hvis du bor i lejebolig og har et lokale som ALENE er indrettet til din "shop" - ingen private ting overhovedet og ikke som udgangspunkt gennemgangslokale til andre rum - så kan du trække % af lejen fra, svarende til m2 - hvis det er ejerbolig er det kun % af forbrug (el osv) og ejendomsskat o.l.http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/fradrag-for-lokale-i-privat-bolig.html   Det er skarpe krav om KUN erhverv i det rum som du ser

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Aug 15
Indlæg ialt: 14
Fra  luxus Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

tak for svar - jo lige det jeg manglede... Jeg har holdt mig pt. under hvad jeg må tjene uden skat, men derfor jeg vil gå videre inden for nærmeste fremtid, spørgsmålet er bare og det skal være ved siden af mit fuldtidsjob eller jeg skal gå all inn ;0)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

sildogkager:

tak for svar - jo lige det jeg manglede... Jeg har holdt mig pt. under hvad jeg må tjene uden skat, men derfor jeg vil gå videre inden for nærmeste fremtid, spørgsmålet er bare og det skal være ved siden af mit fuldtidsjob eller jeg skal gå all inn ;0)

der er altså ikke noget man ikke betaler skat af. Det gør man lige fra krone 1. Man kan have fradrag, men skal opgive sin indtægt og betaler så i alle fald bruttoskat/AM bidrag på 8% lige fra den første krone. Virksomhed eller ikke- det hører til rubrik 111 i udvidet selvangivelse

Du bruger så tilmed fradraget på dit fuldtidsjob og skal derfor betale ca 42% fra krone 1 i overskud

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)