Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Offline website på mobil

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 395
Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften Aminos
Ja min overskrift siger det hele.
Kunne man tænke sig den tanke at en bruger downloadede et site og herefter kunne navigere rundt på sitet som om det var en offline browser.
Jeg tænker så at brugeren kunne få en sådan lidt app feeling uden at det var en app.
Og videre at brugeren måske kunne klikke fra denne statiske "offline" version over på et mere dynamisk reelt website.
Giver det mening?
Jeg tænker at brugeren downloader en installationsfil der placere website mappen på en specifik placering på telefonen og installere et ikon på tlf.
Any ideas

Fra Skive
Tilmeldt 6. Apr 16
Indlæg ialt: 302
Fra  SAH - Consult Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja - men det bliver hurtigt bløvlet for brugeren at installere din offline webiste.

De fleste mobilbrugeren kan kun finde ud af at installere apps, ikke 'generiske' filer som de dernæst linker til på deres launcherside. Du kunne pakke din offline side ind i en app som åbner en browser (internt eller ekstern) - dette virker fint på Android. 

En anden løsning er at lave dit site *offline venlig* - i.e. den kræver ikke at du har internet konstant for at kunne bruges, kun når du loader siden. Efterfølgende kan du navigere rundt på siderne ved kun at have en enkelt side (single page applicationm, dynamisk indhold). Det er dog stadig lidt bøvlet fordi brugeren ikke må navigere væk fra din side (alt efter browser) når du er offline.

Men det store spørgsmål fra min side: hvad vil du bruge det til? 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)