Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhedsoverdragelse.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Apr 10
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Hvis man laver en overdragelsesaftale to virksomheder imellem, hvordan sikre man sig så som køber ikke at hæfte for manglende betalinger til SKAT som f.eks moms, A-skat m.m?

Laver man en overdragelsesaftale til de levandører, man ønsker overtagelse af, hvor man bekræfter overtagelsen af bestilte ordre?

På forhånd tak

De bedste hilsner 

Kaja

Tilmeldt 4. Apr 14
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ang betaling kan du jo bare få printet skattekontoen ud og sikre dig, at de bogførte beløb på løn, a-skat, ambi og moms er korrekt.

Få lavet en afstemning.

Og skriv så i aftalen, at sælger hæfter for betalinger for eventuelle manglende indberetninger til det offentlige ind til overtagelsesdatoen..

Eller endnu bedre: kontakt en advokat. Det kan være dumt at spare, hvis man bliver snydt...

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Kaja

Det ser ud til at du ikke endnu har indgået en aftale med sælger.

Hvordan overdragelsesaftalen skal se ud, afhænger af flere ting.

Blandt andet er det personlig virksomhed eller selskab, hvad handles der med, er der foretaget bogføring, foreligger regnskab for 2016, er der revisor på, er varer bestilt som ikke er leveret, overtages virksomheden i lejede lokaler,  o.s.v.

Det er ikke til at besvare dine 2 spørgsmål når alle omstændigheder ikke kendes og i øvrigt kan du slet ikke klare dette selv hvis du ikke har prøvet det før, men må finde professionel bistand som er vant til at bistå i virksomhedsoverdragelser.

Evt. kan jeg hjælpe dig i gang.

mvh

jørgen

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Tilmeldt 27. Apr 10
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 19:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørgen.

Det er korrekt. Aftalen er endnu ikke indgået. 

Vi har hentet en overdragelseskontrakt her på Amino og udfyldt den i fællesskab.

Der er egentlig ikke så meget at overdrage. Det vil sige virksomhedens navn, domænenavn, ganske få varer sat til indkøbspris, telefonnummer og intet andet.

Sælger skifter navn og lukker sit IVS umiddelbart efter overdragelsen. (Enten ved betalingserklæring eller en (solvent) likvidation formoder jeg)

Jeg ved at selskabet skylder i moms og vil blot sikre mig ikke at komme til at overtage denne forpligtelse.

Mht overtagelse af bestilte varer har en leverandør spurgt efter en aftale. Dette punkt kan jeg imidlertid ikke finde i kontrakten og heller ikke læse mig til skulle være nødvendigt.

/Kaja

 

 

Tilmeldt 27. Apr 10
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :

God ide, at skrive dette punkt ind i aftalen.

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det eksisterende firma lukker er der vel ikke de store problemer og når det er tilfældet, skal i jo lave en aftale med den pågældende leverandør om at overtage leverancen.

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Tilmeldt 27. Apr 10
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ville jeg heller ikke mene, men leverandøren vil åbenbart gerne have det på skrift. Det er imidlertid ikke alle leverandører, jeg er interesseret i at overtage, så tror egentlig, vi blot kan lave en skrivelse til den ene leverandør, der bekræfter aftalen, ikke?

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det lyder rigtigt.

Sælger skal give de andre leverandører som du ikke vil overtage, besked på at han ophører.

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)