Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms, regnskab mv.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Oct 16
Indlæg ialt: 4
Fra  The Pink Sheep Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer!
Jeg har nu fundet mig selv midt i et momsregnskab, der ikke ligefrem gøres nemmere af at jeg ikke til daglig har administreret økonomien, og lidt vægt er lagt på dette fra dag 1. 
Jeg er erhvervsfisker, og er derfor ikke hjemme ret meget, og min kone fremstiller og sælger vores varer i mit fravær. 
Jeg har nu besluttet at jeg må få styr på vores regnskab, en gang for alle, så vi blot skal føre den daglige kassekladde og indtaste regninger/fakturaer mv som de kommer.
Desværre er jeg p.t 7 måneder bagud, og sidder med nogle gamle regninger. 

Vi bor og arbejder på Færøerne, med et færøsk moms-registereret (MVG) enkeltmandsfirma (Einst.Virki)
Vi har købt emballage fra Danmark, hvorpå der tilkom Told og import-afgifter - Skal disse udgifter posteres sammen med den oprindelige regning fra leverandøren
I dette tilfælde lyder den oprindelige regning på Kr. 840,00 + Kr. 1290,00 i Fragt. Dertil kom en regning ved modtagelse af forsendelsen på i alt Kr. 875,50 fordelt således: Moms: Kr. 533,00 (25% af Kr. 2130,00) og Fortoldningsgebyr: Kr. 312,50 (Tollavgreidsla vinnukundar v/MVG) samt administrationsgebyr: Kr. 30,00

Derudover har vi indkøbt Kaffe og Chokolade til brug i vores gaveæsker, fra hhv England og Irland, hvor der på Chokoladen tilkom punktafgift, og forskellige andre afgifter og gebyrer, i alt Kr. 1032,00 hvoraf Kr. 380 er Moms.

Jeg kommer sikkert med flere spørgsmål jo længere ind i rodet jeg kommer, men for nu må det være godt. 

PS. Jeg HAR forsøgt at få fat i en revisor, men det er desværre ikke muligt at få hjælp derfra på nuværende tidspunkt da dem jeg talt med er optaget i øjeblikket.

På forhånd tak
Ronnie Heinesen

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 16
Indlæg ialt: 87
Fra  PrimoFinans Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har skrevet en besked til dig.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)