Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny enmands IVS mangler bank: Alm. indlånskonto + erhvervsbank kontra en "rigtige" erhvervsløsning?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 5. Feb 14
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 09:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er i processen med at skulle finde en bank til min lille nystartet en mands virksomhed. IVS, holding + drift... Jeg har alm. brand men de tilbyder som sådan ikke rigtig erhvervsløsninger i øjeblikket. Rygterne siger at det kommer i den nærmeste fremtid men der er ingen dato.

Dog siger min rådgiver at det bedste han kan gøre lige nu, er at oprette en indlånskonto og tilknytte erhvervsbank. Kontoen koster 500 kr. pr kvartal og erhvervsnetbank koster 150 kr. pr kvartal. Det lyder som en alternativ løsning men det kan gå hen og blive den eneste løsning hvis jeg ikke finder en anden bank der vil støtte mig.

Jeg har snakket med Sydbank og de virker ikke sådan super interesseret og så vidt jeg kan læse på diverse forums og blogs så er det oftest bankerne der er stopklods for små iværksættere. For et par måneder siden fik jeg et indhentet et tilbud fra Sydbank for at se om det kan betale sig at skifte min privatøkonomi over til dem fra Alm. Brand. Dog var det langt fra en lige så god aftale som jeg havde håbet. Så selvom Sydbank siger ja til at hjælpe mig med erhvervskonti så skal jeg flytte alt mit privat derover også. Lidt øv men sådan er det jo.

Så jeg overvejer at bruge den alternative løsning tilbudt fra Alm. Brand det første års tid eller to og håbe de i den tid åbner op for mindre erhverv. Jeg skal ikke låne penge til min virksomhed så skal kun bruge en konto som mine kunder kan betale regninger til. Så mine krav er egentlig meget få.

Jeg vil forsøge at finde en bank der kan tilbyde en rigtig erhvervsløsning men HVIS det viser sig for stor en udfordring, hvad har det så af betydning hvis jeg vælger Alm. Brands løsning? 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hopsa:

og så vidt jeg kan læse på diverse forums og blogs så er det oftest bankerne der er stopklods for små iværksættere.

Med fare for at blive for politisk vover jeg alligevel at kommentere.

 

Stopklodsen for en lille iværksætter er aldrig andre end iværksætteren selv! At skyde på banker, vækstfonden, erhvervsstyrelsen, skat eller hvilken som helst anden er bare en dårlig undskyldning! Man skal som iværksætter være parat til at tage risikoen og i samme omgang også være i stand til at tage risikoen, oftest er det iværksættere (min påstand) som ikke er i stand til at tage risikoen der kommer med undskyldningen om banken (eller andre) er stopklodsen. 

Hopsa:

Jeg er i processen med at skulle finde en bank til min lille nystartet en mands virksomhed. IVS, holding + drift... Jeg har alm. brand men de tilbyder som sådan ikke rigtig erhvervsløsninger i øjeblikket. Rygterne siger at det kommer i den nærmeste fremtid men der er ingen dato.

Dog siger min rådgiver at det bedste han kan gøre lige nu, er at oprette en indlånskonto og tilknytte erhvervsbank. Kontoen koster 500 kr. pr kvartal og erhvervsnetbank koster 150 kr. pr kvartal. Det lyder som en alternativ løsning men det kan gå hen og blive den eneste løsning hvis jeg ikke finder en anden bank der vil støtte mig.

Jeg vil forsøge at finde en bank der kan tilbyde en rigtig erhvervsløsning men HVIS det viser sig for stor en udfordring, hvad har det så af betydning hvis jeg vælger Alm. Brands løsning? 

Det har som sådan ingen betydning for dit IVS om du vælger denne løsning hos Alm. Brand. Du skal bare have en bankkonto, og om den i Alm. Brand' systemer står som privat indlånskonto betyder ikke noget for IVS'et.

 

Spørgsmålet er om du har brug for en "rigtig" erhvervsløsning (i hvert fald på nuværende tidspunkt), for hvad er dit behov? skal du bare kunne modtage betalinger og selv betale fakturaer er det ligegyldigt hvilken type konto du har, problemet opstår nærmere den dag du har behov for eksempelvis Nets-tilknytning eller leverandørserviceaftale, for det er ikke sikkert Alm. Brand vil tillade den tilknytning til en i deres system privatkonti.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Erhvervsløsninger? Noget specielt du har behov for? En konto med tilhørende netbank til erhverv er da en del af alm brands bank produkter.....

Tilmeldt 5. Feb 14
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar. Jeg er skam klar til at løbe risikoen og har investeret hvad jeg har af penge og jeg bruger 100% af min tid på min virksomhed. Men i min indledende research har jeg en del gange stødt på personer og artikler der beskriver hvordan bankerne kan gøre det svært for en lille iværksætter at komme i gang, da bankerne ikke tjener så mange penge på dem. Så synes det lød som noget der var værd lige at undersøge nærmere. Om det vil være tilfældet for mig ved jeg ikke endnu.

Hvis det fint kan lade sig gøre med en alm. indlånskonto og ervhervsbank så er jeg nok mest tilbøjelig til at vælge den løsning. Skal ikke bruge Nets eller noget andet. Skal bare have et sted hvor kunderne kan sende deres penge hen og hvor jeg kan betaler mine egne regninger fra.

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er vel også et behov for at kontoen skal være en NEMkonto, da det vidst nok er et krav, at firmaet har en NEMkonto.

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg startede nok også på et andet tidspunkt men jeg oprettede da bare en konto mere og fik så tilknyttet virksomheden til den konto... er det en umulighed nu om dage.

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Per Krabbe, scanboat.com:

Jeg startede nok også på et andet tidspunkt men jeg oprettede da bare en konto mere og fik så tilknyttet virksomheden til den konto... er det en umulighed nu om dage.

Det er ikke ubetinget en umulighed, men det kræver bankens accept.

 

Bankerne skal i dag "kende sine kunder" for ikke at falde i problemer med hvidvask reglerne, og ved at tilknytte kontoen skal banken lige pludselig kende 2 personer (et kapitalselskab er trods alt en selvstændig juridisk person)

Tror det er et spørgsmål om hvor mange yderligere netto indtægter/omkostninger får ved tilknytningen, set i forhold til om de accepterer tilknytningen.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper_nl:
Stopklodsen for en lille iværksætter er aldrig andre end iværksætteren selv!

Ikke helt enig. Samfundet stiller krav om en konto til iværksætteren men der er ikke krav om at en bank skal stille en konto til rådighed. Det vil langt hen af vejen være en stopklods - eller en udfordring - for mange iværksættere. Her er der netop tale om iværksætterne som er risikovillige i modsætning til bankerne. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Eneste tilføjelse er vel, at jeg ikke helt forstår om den løsning Alm brand tilbyder er en personlig konto, hvor du så bare får IVS CVR tilknyttet som ekstra. Det ville jeg mene var et problem, da du jo dermed kunne siges at hæve penge fra selskabet når de går ind på en konto der rent faktisk tilhører dig som person.

Det skal vel være en regulær konto KUN tilknyttet de IVS CVR nummer - men det er det måske også

I så fald er der ingen problemer i det, men jeg ville da tro det var problem at bruge en konto der tilhører dit personlige CPR og bare har CVR som ren ekstra tilknytning?

venligst John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Whiskey:

Jesper_nl:
Stopklodsen for en lille iværksætter er aldrig andre end iværksætteren selv!

Ikke helt enig. Samfundet stiller krav om en konto til iværksætteren men der er ikke krav om at en bank skal stille en konto til rådighed. Det vil langt hen af vejen være en stopklods - eller en udfordring - for mange iværksættere. Her er der netop tale om iværksætterne som er risikovillige i modsætning til bankerne. 

Fair nok at være uenig.

Min pointe er, at der ikke er tale om risikovillighed fra iværksætteren når man stifter et IVS med en lav kapital og forventer at en bank stiller faciliteter til rådighed uden at iværksætteren enten betaler omkostningerne eller stiller sikkerhed.

 

Hvis en iværksætter får nej i alle banker, så tvivler jeg helt ærligt på det reelt er bankerne som er stopklodsen, der går min tese nærmere på det er iværksætteren selv der er stopklodsen.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)