Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overdragelse af anparter til IVS Holding

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Dec 15
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har startet et IVS driftselskab tilbage i ultimo 2016, og jeg har nu erfaret at jeg ville drage fordel af et holdingselskab til at holde driftselskabet. Jeg har derfor fået oprettet et holdingselskab, men er i tvivl om hvordan rent teknisk jeg overdrager anparterne fra driftselskabet til holdingselskabet.

Der har endnu ikke været nogen aktivitet i driftselskabet, hvor selskabskapitalen forsat er 1 kr. 

På forhånd mange tak.

MVH

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Bare af nysgerrighed - hvad fordel kan du drage af et holdingselskab?

Omkring det at få driftselselskabet lagt ind under et holdingselskab så kan det kun ske ved et salg af anparten. Lav et papir hvor du sælger din anpart til holdingselskabet og ændre så ejerregister og ejerbog. Mere er der ikke det.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskeys svar skal du følge men jeg forstår heller ikke, om du har fået korrekt rådgivning om holding

Det kan være godt . men det koster jo . ekstra bankkonto ofte - og pligt til lovpligtigt arbejdsskade og måske omk til regnskab . Det er langt fra alle holding som er en god ide,men mange tror, det i sig selv giver skattebesparelse. Det gør det ikke http://johnhannover.blogspot.dk/2014/12/holding-kort-om-for-og-bagdele.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)