Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Privat betaling til Skat med efterfølgende overførsel fra virksomhedskonto

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har betalt et skyldigt beløb til Skat med mit private kreditkort, hvorefter jeg i umiddelbar forlængelse har overført nøjagtig det samme beløb fra min virksomhedskonto til min private konto.

Jeg kan se, at jeg på Borger.dk står til at have en større indkomst i december end jeg jeg burde.

Er der en sammenhæng mellem de to ting? Og skal jeg betale indkomstskat af de penge, som jeg har overført fra min virksomhedskonto?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46453
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke så klart det du beskriver. Er det ikke en personlig skat du har betalt - for så behøver du jo ikke rode en personlig virksomheds konto ind i det-  

Du kan se indkomst på borger.dk ? Du mener ikke skat.dk og at dit forskud var større end din faktiske indkomst, så du måske ikke skulle have haft en skyldig skat?

Og nej - du skal ikke betale indkomstskat af din skat - men du må jo heller ikke bogføre den som udgift i din virksomhed - Tager du den i virksomheden, er det jo over status ene og alene - og har ikke betydning for skat, men dit spørgsmål kunne pege på, at du med fordel kunne finde en online bogholder der lige kunne checke dit regnskab OG hjælpe dig med din skat

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)