Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dinero og nummerserier

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Feb 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Sidder og bogfører mine finansbilag (lille firma med små posteringer, derfor en gang ugentligt) for en uge ad gangen i Dinero, trykker ikke bogfør, men lader stå til jeg også lige har bogført de 30 små indbetalinger der er kommet på mit salg. De bogføres på den enkelte kunde/altså udlignes,,, så ikke et finansbilag...Da jeg så vender tilbage til min kassekladde med finansbilag, for at ville afstemme bank, kontra min bogføring, og for at godkende og bogføre,,,opdager jeg til min rædsel, at de numre jeg har givet mine bilag, har forrykket sig frem i nummerorden. Det er da noget mega rod i forhold til før, hvor nummerserien på finansbilag havde en nummerserie og betaling af fakturaer havde en anden nummerserie....

Nu står jeg pludselig og skal udskrive alle mine bogføringer på betalinger af kunder(ca 200 om måneden) for at lægge dem i mappen med mine finansbilag, så min revisor ikke har "huller" i min nummerserie.... hvad er da det for noget rod, og ekstra arbejde ???? Nu er det da endnu sværere at holde system i sin nummerserie....eller er det bare mig.....

I E-conomic har man en nummerserie der hedder Kassekladde Dagligt og og en anden(valgfri) nummerserie for Kassekladde Indbetalinger, og sådan har det også hidtil fungeret i Dinero,,,, 

Så har man altid kunnet aflevere sine fysiske bilag med posteringer til sin revisor i en mappe, og kunnet udskrive en opgørelse separat med indbetalingslister....

DINERO.... i mine øjne, er det fuldstændig usmart... så lav det venligst om

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske du skulle rette din henvendelse til Dinero-support.

Du kan ikke forvente at de sidder og læser med her!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det lyder som om du roder to systemer sammen - og når du udligner som du gør, får du et nyt bilagsnummer - formentlig ved at du laver en kassekladde og ikke bogfører den og så går du samtidigt ind og udligner betaling på datoer der kan ligge tidligere end den kassekladde. Når du laver kassekladden, hvorfor bogfører du den ikke bare

Gå til deres support for det er givet fordi du anvender systemet galt - i alle test jeg har lavet har jeg da kunnet udligne mine fakturaer uden mindste rod i bilagsserie

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Feb 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John, jeg roder ikke to systemer sammen, og der har aldrig været problemer tidligere.....

Jeg sidder og laver min kassekladde og bogfører den aldrig før jeg kan se at den stemmer med banken( da det sparer mig for at skulle lave evt rettelser mindst muligt)

Problemet er at der altid har været to nummerserier, et for finansbilag og et for indbetalingsbilag, og det har intet med datoer at gøre for i hvilken rækkefølge jeg bogfører hvad...... og det nummersystem er nu åbenbart fjernet, så en betaling direkte på kundekortet/udligning bliver en del af nummerserien i min mappe med finansbilag.

Jeg har altid haft en mappe med ca 300 finansbilag pr år, altså købs bilag og de har altid været løbende i nummerserie når jeg har bogført og selve indbetaling fra kunder har altid haft en anden nummerserie.....

Så problemet er, at der nu bliver en papirsmappe så tyk, hvor 300 finansbilag ligger skiftevis med minimum 2500 indbetalingsbilag. Og tro mig... jeg har arbejdet med Dineros regnskabs program i flere år, og dette er et nyt tiltag.... Men har kontaktet Dinero.....

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Amino har jo lavet en ny "smart" kassekladde. Det skulle da undre mig, om ALT var lissom før. Jeg har også lagt mærke til uhensigtsmæssige ændringer, som jeg bare ikke har kunnet "lokalisere" og derfor ikke har kunnet rapportere. Det lyder til, at du har kørt "skarpt" på, hvordan du har erfaret, at Dinero virker, uden Dinero egentlig har programmeret det sådan. Nu virker det så på en anden måde, så du må omlægge nogle rutiner. Irriterende? Yes.

Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 1185
Fra  Dinero Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

AnitaKofoed:

Sidder og bogfører mine finansbilag (lille firma med små posteringer, derfor en gang ugentligt) for en uge ad gangen i Dinero, trykker ikke bogfør, men lader stå til jeg også lige har bogført de 30 små indbetalinger der er kommet på mit salg. De bogføres på den enkelte kunde/altså udlignes,,, så ikke et finansbilag...Da jeg så vender tilbage til min kassekladde med finansbilag, for at ville afstemme bank, kontra min bogføring, og for at godkende og bogføre,,,opdager jeg til min rædsel, at de numre jeg har givet mine bilag, har forrykket sig frem i nummerorden. Det er da noget mega rod i forhold til før, hvor nummerserien på finansbilag havde en nummerserie og betaling af fakturaer havde en anden nummerserie....

Nu står jeg pludselig og skal udskrive alle mine bogføringer på betalinger af kunder(ca 200 om måneden) for at lægge dem i mappen med mine finansbilag, så min revisor ikke har "huller" i min nummerserie.... hvad er da det for noget rod, og ekstra arbejde ???? Nu er det da endnu sværere at holde system i sin nummerserie....eller er det bare mig.....

I E-conomic har man en nummerserie der hedder Kassekladde Dagligt og og en anden(valgfri) nummerserie for Kassekladde Indbetalinger, og sådan har det også hidtil fungeret i Dinero,,,, 

Så har man altid kunnet aflevere sine fysiske bilag med posteringer til sin revisor i en mappe, og kunnet udskrive en opgørelse separat med indbetalingslister....

DINERO.... i mine øjne, er det fuldstændig usmart... så lav det venligst om

Hej Anita.

Det er ikke fordi vi ikke vil svare herinde, men vi har allerede besvaret din henvendelse på Trustpilot, i supporten mv.

Det er korrekt vi har ændret måden at håndtere betalinger på - således at hver betaling får et bilag nummer. Det har vi gjort da det er langt mere korrekt for vores brugere og faktisk også meget nemmere.

Giver dig fuldstændig ret i, at lige i din case er det lidt mere besværligt. Sådan er det altid når der laves nye funktioner der gør det nemmere for brugerne - så vil der altid være et par stykker der skal til at gøre tingene lidt anderledes.

Håber alligevel du en dag kan se fordelen i det :)

De bedste hilsner

Rasmus

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)