Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udbetaling af pension før tid.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Feb 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg er kommet i lidt af et økonomisk uføre i forbindelse med mit selvstændige virke, (som blikkenslager)

Jeg har lift svært ved at se hvordan jeg skal komme ud på den anden side, så har undersøgt om det er muligt at få udbetalt min pension hos Pension Danmark før tid, jeg er 30 år, og er klar over det vil bide mig bagi senere hen, men så har jeg mulighed og ro på til at starte en ny opsparing med forhøjet indbetaling.

Men når jeg læser om udbetaling før tid på PD hjemmeside står der at den kun kan udbetales når jeg fylder 60 år, det er en opsparing der er lavet af en tidligere arbejdsgiver den er på lidt over 500.000kr og ved at skat tager en god bid af den kage....

Er der nogle der har stået i samme situation før? og ved om det på den ene eller den anden måde er muligt at få den udbetalt?

Mvh Jan T  

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan pensionsselskabet sige dig præcist. De fleste kan udbetales mod - som jeg husker det 60% skat, så det er hundedyrt, men du kan jo formentlig ikke låne det samme beløb, for det ville ellers være bedre.

Der kan være ordninger som ikke lige kan udbetales mod de 60% - typisk arbejdsgiverordninger, men selskabet kan give dig de præcise betingelser.

Du skal i alle fald undersøge alle andre muligheder først, for dyrt er det.

Du skal også være sikker på at det ikke er gode penge efter dårlige, så du bare fylder dem i et dybt hul, uden det giver noget på længere sigt. At du ikke kan lade et selskabkonkurs (fordi du f.eks. driver det her i personlig virksomhed) og hvis det er personligt, at du virkeligt er overbevist om, at det var et engangsuheld, og ikke udtryk for, at den virksomhed ikke er rigtigt rentabel og du måske var bedre stillet med et job som VVS - og så indgå aftale med kreditorer om langsom afvikling af gælden. Det vil ofte være det bedste for kreditorerne, så man får dem ofte med - hvis man har en fast job indtægt

god vind med det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Feb 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej John.

Tak for dit svar.

Jeg har nedlukket virksomheden, og er i dag i fast job, så det er et hul der skal lukkes en gang for alle så jeg kan komme videre.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)