Der er flere mulige løsninger, som alt sammen kommer an på hvad du faktisk vil have af muligheder og hvad økonomien må være i det.
Her er lige to billige eksempler
eks. 1 Vi kan oprette noget telefoni til dig som giver dig et firmanummer, med automatiske åbningstider osv. og som bare stiller videre til din private mobiltelefon - Så kan du altid modtage opkald på firmanummeret - og virke professionel udad til. Ulempen er at du ikke kan ringe fra dit firmanummer men kun dit private (men kan jo så ringe med hemmelig nummer til kunder) Fordelen er at du altid kan udvide med firmamobiler og IP bordtelefoner, så du kan ringe fra firmanummeret. koster kr. 8 kr. pr. måned + viderestillingstakst for de opkald som kommer ind via firmanummer.
eks. 2 Lige som nr. 1, men med en ekstra app på din smartphone (antager lige du har sådanne en) så kan du have dit private abonnement - og så lidt a'la Viber - have dit firmanummer som en app på telefonen. Ulempen er at du stadig ikke kan SMS fra dit firmanummer - og når får og foretager opkald på firmanummeret, bruger du Data på telefonen (eller wifi) Fordele er at du kan ringe fra firmanummeret, og at firmanummeret virker selvom du ikke har mobildækning, bare du har wifi forbindelse.. og du kan naturligvis stadig udvide som i eks. 1 Koster 108 kr. pr. måned - ingen viderestillingstakst for modtagne opkald. men minuttakst for udgående opkald.
Der er naturligvis et hav af andre løsningsmuligheder - men det kan vi altid snakke om hvis ovenstående ikke dækker dine behov.
Afhængig af din omkostning på telefonen er det billigste vel at benytte privat nummeret til begge dele, når det sådan er lidt på "fritidsbasis" Omkostningen per år skal være over de ca 2600 kr før det betaler sig (nemlig skat af fri telefon 2.700 minus en mindre del af momsen som kan trækkes fra). Det skyldes at du jo ud overskat af fri telefon, har selve betaling selv i virksomheden - med fradrag som udgift, men stadigt betaler du jo resten selv.
Comasys, spændende mulighed, må jeg lige overveje, vidste slet ikke der fandtes sådan en mulighed.
John, ja det er vel den billigste og nemmeste måde. Problemet er bare det med Facebook og skal logge ind og ud af firma og privat konto, derfor jeg tænkte at skulle have en ny mobil med et nummer til.
som John nævner kan du bruge samme nummer.. Det gjorde jeg selv i sin tid, med det resultat at kunder ringede hele døgnet og det tog flere år fra jeg fik nyt og dedikerede firmanummer, til opkald på privat mobil stoppede...
Folk googlede bare og fandt gamle sider og Forum Posts og dermed nummeret ...
Desuden er det også svært at lade en hjælper passe telefonen mens man er på ferie eller syg, hvis det er ens private nummer..
Men det er jo bare mine oplevelser :) ingen der siger andre oplever det samme :)