Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Telefon i ny virksomhed, hvad er smartest

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Jul 16
Indlæg ialt: 215
Fra  Gak og løjer Skrevet kl. 07:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg skal starte en mindre virksomhed, hvor jeg ikke forventer mange opkald, det meste kan klares via mail, Facebook messenger osv

Hvilket setup har i, da man jo ikke kan have to numre på en telefon, ihvertfald ikke iPhone som jeg har.

Men også besværligt at have to telefoner med rundt.

Hvordan klatr i selve telefon opkalds delen, og opkald til kunder leverandøre.

Og hvordan klare i mail, sociale medier opslag og besvarelse. Når i fx ikke er hjemme.

Jeg har fuldtidsarbejde ved siden af, så virksomheden er bare lidt "hobby" dog ikke skatte messigt forstand.

Hilsen Kristian.

Tilmeldt 11. Nov 10
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristian,

Der er flere mulige løsninger, som alt sammen kommer an på hvad du faktisk vil have af muligheder og hvad økonomien må være i det.

Her er lige to billige eksempler

eks. 1
Vi kan oprette noget telefoni til dig som giver dig et firmanummer, med automatiske åbningstider osv. og som bare stiller videre til din private mobiltelefon - Så kan du altid modtage opkald på firmanummeret - og virke professionel udad til.
Ulempen er at du ikke kan ringe fra dit firmanummer men kun dit private (men kan jo så ringe med hemmelig nummer til kunder)
Fordelen er at du altid kan udvide med firmamobiler og IP bordtelefoner, så du kan ringe fra firmanummeret.
koster kr. 8 kr. pr. måned + viderestillingstakst for de opkald som kommer ind via firmanummer.

eks. 2
Lige som nr. 1, men med en ekstra app på din smartphone (antager lige du har sådanne en) så kan du have dit private abonnement - og så lidt a'la Viber - have dit firmanummer som en app på telefonen.
Ulempen er at du stadig ikke kan SMS fra dit firmanummer - og når får og foretager opkald på firmanummeret, bruger du Data på telefonen (eller wifi)
Fordele er at du kan ringe fra firmanummeret, og at firmanummeret virker selvom du ikke har mobildækning, bare du har wifi forbindelse.. og du kan naturligvis stadig udvide som i eks. 1
Koster 108 kr. pr. måned - ingen viderestillingstakst for modtagne opkald. men minuttakst for udgående opkald.

Der er naturligvis et hav af andre løsningsmuligheder - men det kan vi altid snakke om hvis ovenstående ikke dækker dine behov.

Du kan fange mig på lars@comasys.dk eller 70269267 - eller du kan bare sende privat besked her på amino.

venlig hilsen
Lars Andersen
CoMaSys

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Afhængig af din omkostning på telefonen er det billigste vel at benytte privat nummeret til begge dele, når det sådan er lidt på "fritidsbasis" Omkostningen per år skal være over de ca 2600 kr før det betaler sig (nemlig skat af fri telefon 2.700 minus en mindre del af momsen som kan trækkes fra). Det skyldes at du jo ud overskat af fri telefon, har selve betaling selv i virksomheden - med fradrag som udgift, men stadigt betaler du jo resten selv.

http://johnhannover.blogspot.dk/2014/01/skat-fri-telefon.html  

Er din omk over 2600 så kan du lade virksomheden betale. Jeg ville stadigt bare have EN telefon og ET nummer i det scenarie du beskriver

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Jul 16
Indlæg ialt: 215
Fra  Gak og løjer Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Comasys, spændende mulighed, må jeg lige overveje, vidste slet ikke der fandtes sådan en mulighed.


John, ja det er vel den billigste og nemmeste måde. Problemet er bare det med Facebook og skal logge ind og ud af firma og privat konto, derfor jeg tænkte at skulle have en ny mobil med et nummer til.

Tilmeldt 11. Nov 10
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

som John nævner kan du bruge samme nummer.. Det gjorde jeg selv i sin tid, med det resultat at kunder ringede hele døgnet og det tog flere år fra jeg fik nyt og dedikerede firmanummer, til opkald på privat mobil stoppede...
Folk googlede bare og fandt gamle sider og Forum Posts og dermed nummeret ...

Desuden er det også svært at lade en hjælper passe telefonen mens man er på ferie eller syg, hvis det er ens private nummer..

Men det er jo bare mine oplevelser :) ingen der siger andre oplever det samme :)

Lars

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Jul 16
Indlæg ialt: 215
Fra  Gak og løjer Skrevet kl. 09:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvfølgelig kan det give lidt problemer hvis firmaet skulle vokse til noget stort, og man blev nød til at få eget firma nummer.

Nu er denne virksomhed ikke tænkt til at skulle blive stor, bare lidt på hobby niveau.

Så tror ikke problemet bliver det store, men tak for hjælpen.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)