Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyhedsartikler - "Fair use" af billeder

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 6. Apr 15
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

fredepk:

Ifølge denstoredanske.dk: "det er imidlertid også lovligt at citere fra andres filmværker, fx i tv-filmudsendelser at vise klip fra nye film, og i meget begrænset omfang at citere fra andres musikværker", men det er måske mig der læser det forkert?

Jeg skrev da også film i mit svar? Men det er farligt at citere fra film og musik, da grænsen mellem citat og krænkelse er meget hård fin...

Hov, det havde jeg overset. Beklager.

Men det er altså ikke muligt at 'citere' et billede?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

fredepk:

Fashion-Seller:

fredepk:

Ifølge denstoredanske.dk: "det er imidlertid også lovligt at citere fra andres filmværker, fx i tv-filmudsendelser at vise klip fra nye film, og i meget begrænset omfang at citere fra andres musikværker", men det er måske mig der læser det forkert?

Jeg skrev da også film i mit svar? Men det er farligt at citere fra film og musik, da grænsen mellem citat og krænkelse er meget hård fin...

Hov, det havde jeg overset. Beklager.

Men det er altså ikke muligt at 'citere' et billede?

Ingen problem :)

Nej det er det ikke, da et citat er et uddrag, og du kan ikke vise et uddrag af et billede. Og hvis du gør, redigerer du i originalværket :)

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 6. Apr 15
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, kan godt se det er lidt problematisk så. Så må jeg vel bare op på hesten, og så få kontaktet de respektive ejere af materialet. Jeg takker for svar :)

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:46
Hvor mange stjerner giver du? :

fredepk:

Okay, kan godt se det er lidt problematisk så. Så må jeg vel bare op på hesten, og så få kontaktet de respektive ejere af materialet. Jeg takker for svar :)

God ide :) Det er den kedelige og hårde vej, men så har du alt dit på det rene, husk dog at spørge dem skriftligt, så du har accepten på skrift :)

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 6. Apr 15
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 00:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

God ide :) Det er den kedelige og hårde vej, men så har du alt dit på det rene, husk dog at spørge dem skriftligt, så du har accepten på skrift :)

Er en mail 'nok', eller skal man ud i noget fysisk, underskrevet..? For så bliver det da lidt omfattende meget hurtigt.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :

fredepk:

Fashion-Seller:

God ide :) Det er den kedelige og hårde vej, men så har du alt dit på det rene, husk dog at spørge dem skriftligt, så du har accepten på skrift :)

Er en mail 'nok', eller skal man ud i noget fysisk, underskrevet..? For så bliver det da lidt omfattende meget hurtigt.

En mail er nok, den tæller på lige fod med en aftale der er indgået med underskrifter mm.

Det vigtigste er bare, at du kan henføre mailen til ophavsmanden, dvs f.eks hej@andersanders.dk. Her vil andersanders@hotmail.com  være lidt mere problematisk, da man ikke kan se, hvem man indgår aftalen med ved hotmailen.

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)