Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

AKTIER VS EJENDOM

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 23. May 16
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 07:53
Hvor mange stjerner giver du? :

audit:

@Bogger Jeg vil gerne prøve at give dig nogle råd i forhold til, hvis du vælger aktieinvestering.

Som det er nævnt før, skal du gøre dig din risikoprofil klar. Den har betydning for, hvordan du skal investere. Der findes en tommelfingerregel om dette:

- Kan du tåle at tabe 35% af din kapital over night? I så fald skal du investere 80% aktier, 20% obligationer

- Kan du kun tåle at tabe 20%? Så skal det være 50% aktier, 50% obligationer

- Kan du kun tåle at tabe 5%? Så skal det være 20% aktier og 80% obligationer

Dette var meget hjælpeligt, jeg er nok mest til den sidste model her, tak for det

Historisk set - og det kan man jo ikke være sikker på gælder i fremtiden - har investering i aktier altid givet positivt afkast efter 15 år. Ofte efter langt mindre og ofte med meget store gevinster til følge. Derfor er aktier også historisk set det bedste at investere i, hvis man ikke står og skal bruge pengene på lang sigt eller skal hæve dem løbende.

Hvis det var mig ville jeg investere i sparinvest globale min. - som det også er nævnt tidligere. Ifølge porteføljeteori opnås det bedst mulige afkast i forhold til risiko ved at sprede sine æg mest muligt, og netop det gør en indeksfond. Dette kan f.eks. gøres gennem Nordnet, som har meget lave gebyrer. For guds skyld ikke køb en eller tre gode danske aktier, få risikoen spredt ud ved at købe en indeksfond, der dækker flere sektorer og lande.

Fra Sjælland
Tilmeldt 7. Jan 17
Indlæg ialt: 40
Fra  ABC Lækagesporing ApS Skrevet kl. 08:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tillader mig at komme med et investerings forslag:

24 % aktieandel i A/S

Lygas Lækagesporing A/S

Virksomheden udfører Lækagesporing på Sjælland og er oprettet i maj 2015 som ligger i Storkøbenhavn, det er kun en andel på 24 % som frasælges og ejer aftale samt stiftelses dokument skal tiltrædes ved køb, virksomheden omsætter for ca. 1,2 mil. og er godt forankret i branchen, nærmere oplysninger kan modtages ved henvendelse.

Mvh.

Christiansen12345

Tilmeldt 1. Jun 09
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 08:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Uanset hvad du vælger, så vil der altid være en risiko forbundet.
Jeg forstår dog absolut intet af ham gutten som påstår  markedet gå ned om under 2 år det er der ingen som ved nået om.

Det beløb du har nu til ejendoms eventyr er desværre for lidt.

Så enten skal du vælge at smide pengene ind på en opsparings konto i en bank, hvor du låser dem i 2-3 år periode.
Hvor du kan få en mindre procent del renter hvert år, men hvor du ved det er 100 % sikkert.

Eller skal du tage risiko vejen og investere i aktier eller obligationer.
Investerings foreningerne har flere steder givet pæne afkast hvert år i en del år nu. 
Du skal bare huske, at der er gebyr og administrations omkostningerne som er lidt forskellige hvert sted.
Og at du kan sætte det forskelligt op med hvor mange % dele du vil have i aktier eller obligationer.
Du skal også tage stilling til om du er: Lav-Middel-Høj risiko villig, som så afhænger af hvad du kan få i mulig afkast.

Dem som siger du bare skal hoppe ud på diverse ordninger omkring selv investering i C20 index eller andre aktier rundt omkring.
Det er jo også fint nok, hvis du har 100 % styr på markedet, og for mig lader det til, at du er helt ny, og ikke har fuldt med i markedet.
Så der vil jeg måske nok lige tænkte mig godt om, hvis jeg var dig.

Du kan naturligvis være heldig, Der er aktier som er steget ret mange procent.
Men igen du er nød til at tænke langsigtet 5-10 år. Og ikke lader dig hoppe med på en trend, for aktier vil altid falde og stige alt efter hvad der sker i verden. Så der kan godt være en dårlig perioder på 1-2-3 år, og så stiger de igen og kan give afkast.

Så glem alt om hurtige penge på kort tid, hvor du kan hive 10-20% hjem på få dage eller uger.
Tænkt langsigtet uanset hvad du vælger at gøre.




Fra Reersø
Tilmeldt 16. Jul 12
Indlæg ialt: 86
Fra  EnergiKøb ApS Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Har sendt PB.

EnergiKøb hjælper private og erhverv med at håndtere og administrere energibespareser samt udbetaling af det efterfølgende energitilskud.

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)