Jeg beklager, at jeg ikke nåede, at vende tilbage i går. Men jeres uenighed er faktisk meget lille, når jeg opsummere det, hvis jeg har forstået det rigtigt. Grundlæggende må man godt bruge pressebilleder fra de fleste brands, (med mindre andet er oplyst) så længe billederne ikke bliver brugt, til at markedsføre ens egne produkt(er). Når billeder derimod bliver postet i for eksempel artikelform, hvor man ”oplyser” om produktet og ikke selv sælger noget, så er det tilladt i de fleste tilfalder? Og gør det så nogen forskel, om man i denne forbindelse tjener penge på ads? Afslutningsvis: Hvis ovenstående er rigtigt, så kan en hjemmeside der har at gøre med udgivelse af nyheder på de forskellige medier kategoriseres som værende ”Presse” (såfremt det også bliver oplyst på siden)? |
Det eneste der måske skal overvejes er netop det med varigheden - som du så i J&J eksemplet. Presse er generelt ikke noget der er en fast del af en hjemmeside, men skiftende artikler, men jeg tror heller ikke du får store problemer hvis du sørger for at din tekst er så stærk at det er den som er presseartiklen og ikke billedet som bruges som hovedtræk for affiliate
Nogen garanti får du ikke. Du kunne jo prøve at spørge to bilmærker, om din brug af deres pressebilleder sammen med et teksteksempel vil være OK på en side som den du planlægger med affiliate - så får du måske lidt mere konkret
vh John Hannover