Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er smartest mon ?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 17. Jan 17
Indlæg ialt: 159
Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Har et produkt som jeg har eneret på salget af i 2 lande. Produktet sælges i en række lande, både fra fysiske butikker og webshops.

Har tænkt nogle forskellig muligheder omkring salget -  men hvad ville i gøre ?

1)

Lave sin egen webshop og så selv have salget til slutbruger + sideløbende lave salg til fysiske butikker

I min egen shop kunne jeg lægge nogle ekstra produkter ind,, -  men holde fuld fokus på de få produkter.

2)

Udpege en eksisterende og passende webshop og tilbyde denne eneret på salg i webshops og så stadig sælge til fysiske butikker.

3)

Sælge til alle de webshops, som vil købe og så stadig selv sælge til de fysiske butikker.

What to do :-)

Fra Henrik

 

 

Tilmeldt 17. Jan 17
Indlæg ialt: 159
Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Glemte lige en 4. mulighed, som er at sælge til fysiske kæde butikker og dem er der nok 2.500 af som vil være passende til produktet.

Til gengæld så presser de prisen langt ned, lange betalings frister, hårde leverings krav og andet bøvl.

/ Henrik

 

Tilmeldt 11. May 14
Indlæg ialt: 235
Fra  Basic Style Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Lidt flere informationer vil hjælpe.
Snakker vi high end eller sælges der på prisen?
Hvad med konkurrenter og branche forhold(styrke)
Har du erfaring med webshop, markedsføring og hvad med budget til at selv stå for salget?

Alt afhængig af risiko/gevinst kan der laves meget analyse på lige netop dit spørgsmål, så jo flere detaljer du vil give, jo bedre.

Professionel hjælp til bogholderi, strategi eller værdiansættelse.

http://aktievaluation.ml/

Tilmeldt 17. Jan 17
Indlæg ialt: 159
Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak tak for input Chr571p

Prisen har nok en betydning, men produktets effekt har nok den største  betydning for køberen, pris kan ligge mellem kr. 225 og 275

Produkcenten har en forventning om at ca. 45.000 st. i de 2 lande pr. år er et acceptabelt salg.

Produktet har ingen konkurrenter i de 2 lande,,,  produktet har 4 U.S:A patenter, og sluttede fornyligt af med et samlet World wide patent.  -  det har endvidere  er medicinsk CE klassifikation i klasse 1

Styrken er at der er omkrng 800.000 potentielle brugere i de 2 lande og jeg ved hvor jeg kan finde de 120.000 af dem...da de er medlemmer  af en forening i de respektive lande.

Nej har ikke erfaring med webshop, men jeg har knyttet mig til en salgsvirksomhed i det berørte udland, som jeg formoder har viden.  Men jeg ønsker jo selv at stå stærkere i forhold til wiev om evt. muligheder.

Omkring markedsføring online så er det pass, men som jeg nævnte før ved jeg hvor der findes ca. 120.000 potentielle købere og måske kan jeg få gratis markedsføring i deres magasin,,,da produktet videnskabligt er dokumenteret gavnligt for dets medlemmer.

Budget tænker jeg ikke så meget på faktisk. Jeg har 30 dage hos min produkcent og jeg behøver som sådan ikke starte med et stort lager, da ingen i princippet er afhængig af produktet endnu, grundet at det ikke eksisterer i de lande.

Det var lidt mere og håber du óg andre kan forstå..mit skrevne

Fra Henrik

 

 

Tilmeldt 10. Dec 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror jeg ville starte ud med at have alle muligheder åbne.

Åben en webshop med både b2b og b2c salg --> gå direkte til et par af dine "favorit" butikker og få dem til at tage dit produkt på hylderne --> Derefter start med at markedsføre dit produkt (branding) --> imellemtiden kan du tage imod ordre på egen webshop eller henvis til dine forhandlere --> Gå på jagt efter flere butikker indtil du har bygget dit ønskede forhandler netværk op --> og fortsæt med at brande dit produkt indtil alle kender dit produkt og genkender navnet...

Det ene udelukker ikke det andet. Så længde du ikke presser prisen på din b2c shop - således at dine b2b kunder ikke bliver presset. 

God aften 

Tilmeldt 17. Jan 17
Indlæg ialt: 159
Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

EarlGrey:
Det ene udelukker ikke det andet. Så længde du ikke presser prisen på din b2c shop - således at dine b2b kunder ikke bliver presset
Tak

Ja den del er jeg med på at jeg skal ikke ligge markant under en butik pris,,, men fragt kan udligne butiks prisen,, og difference

At henvise til fysiske forhandlere kan jeg lide tanken om, så tak for den.

Mit dilemma er at hvorfor sælge B2B online ?

Alle som søger via nettet vil jo blot møde min butik, hvis jeg er alene om varen. Hvis jeg laver B2B vil de samme mulige købere måske købe i en anden shop, hvor jeg så blot tjener 1 /3 del...

Jeg kan godt fatte tanken at i den fysiske verden skal man ud hvor folk er. Men én netbutik burde da række eller hvad ?

/ Henrik

 

Tilmeldt 11. May 14
Indlæg ialt: 235
Fra  Basic Style Skrevet kl. 09:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hr. Henrik Hansen:

EarlGrey:
Det ene udelukker ikke det andet. Så længde du ikke presser prisen på din b2c shop - således at dine b2b kunder ikke bliver presset
Tak

Alle som søger via nettet vil jo blot møde min butik, hvis jeg er alene om varen. Hvis jeg laver B2B vil de samme mulige købere måske købe i en anden shop, hvor jeg så blot tjener 1 /3 del...


Det er rigtig, hvis sælger B2B vil nogle jo købe hos andre også. Man nu kan jeg forstå det noget medicin/helse kost, så mange vil foretrække at købe det i en fysik butik, så derfor tror jeg det er vigtig at du ikke stopper salget til de fysiske butikker, og nogle af de fysiskebutikker har jo også en webshop, så den kan ikke undgås helt.

Men det vigtige at huske på, når du sælger B2B så slipper du også for nogle af omkostningerne, eksempelvis til fragt, håndtering, løn til mulige ansatte, din volume kommer op og produkter kommer ud til flere.

Jeg har lavet lidt hurtig analyse på det, og ser på det som en investering, hvis du kan sælge 20.000 så cirka halvdelen, kan jeg ikke se at det ikke skulle være rentabel at åbne op selv, det vil også få dig til at stå stærkerene, for som du siger, så presser nogle af dine kunder prisen ned, du får med din egen shop, mulighed for at sige nej, fordi så sælger du det bare selv, så du får mere forhandlings styrke.

Der skal tages forbehold på, at udregningenerne er laves på de data du har givet, og med mange estimater, og er ikke dybtgående, så nogle aspekter er ikke indenholdt, og resultater kan være misvisende.

Professionel hjælp til bogholderi, strategi eller værdiansættelse.

http://aktievaluation.ml/

Tilmeldt 17. Jan 17
Indlæg ialt: 159
Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :

chri571p:

Det er rigtig, hvis sælger B2B vil nogle jo købe hos andre også. Man nu kan jeg forstå det noget medicin/helse kost, så mange vil foretrække at købe det i en fysik butik, så derfor tror jeg det er vigtig at du ikke stopper salget til de fysiske butikker, og nogle af de fysiskebutikker har jo også en webshop, så den kan ikke undgås helt.

Men det vigtige at huske på, når du sælger B2B så slipper du også for nogle af omkostningerne, eksempelvis til fragt, håndtering, løn til mulige ansatte, din volume kommer op og produkter kommer ud til flere.

Super og som jeg forstår det, så er jeg ikke helt på afveje, hvilket jeg måske godt kunne havde været da jeg nok aldrig har tænkt i online salg tidligere.

Jeg er klar på at ved et grossistagtigt B2B salg, slipper jeg for en række omkostninger, men det er så også det jeg "betaler" for, ved at sælge med lav fortjeneste til disse.

Ved at sælge B2B til webshops er jeg enig i at volumen stiger hurtigere, men slutbruger antallet vil ikke stige tænker jeg,,,

Min alternative tanke til at lave egen webshop var at finde en passende webshop og give dem eneret på online salg. DET som jeg ikke fik sagt var at de kun vil få eneret omkring webshop salg, hvor der ikke er knyttet en fysisk butik til.. men alligevel en eneret, hvor jeg så deraf kunne få en lidt højere pris, end hvis jeg spredte salget ud.

Jeg er enig med dig i at den fysiske  butik er vigtig, ( selvom det ikke er kost eller drikkelse ) og da det er et nyt produkt, vil en del brugere gerne have en vejledning fra en ekspedient, fremfor selv at forstå en brugsanvisning.

Produktet vil en forbruger ca. købe 2 gange om året og en del af dem som kender produktet vil så købe online efterfølgende. Men der kommer hele tiden nye brugere til med behov og disse vil så gå til butikken og dermed lukke hullet, som de nye online købere har skabt o.s.v.

Så tak for det, at jeg nu ved at jeg ikke var / er  helt på glat is,,, i min tankegang..

Hilsen Henrik

 

 

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik,

Det er faktisk en ret svær case, som du har her.

En ting er sikkert. 45.000 stk solgt på under 2 år er mange. Uanset om det er sko, negleklippere eller hvad pokker det er.

Derfor er du i en situation, hvor du vil føle dig presset meget hurtigt. Det vil være nemt at indgå aftaler med de store i branchen, men så er det også helt sikkert, at der faktisk aldrig bliver noget til dig selv.

Så var det mig, der stod i din situation, så ville jeg gå efter middelvejen: Finde/opsøge shops/retailers, som har salg til dit segment i forvejen, men som ikke er kæder og som ikke kan smadre dit dækningsbidrag (og presse betalingsbetingelserne helt vildt)

Pas dog på med selv at opsøge kunder direkte gennem at starte egen shop. Nogle shopejere føler sig provokeret af, at man selv sælger direkte til kunder, når man også samtidig er producent og grossist til andre. Du kan i øvrigt ikke rigtigt selv gøre en forskel, da du ikke har forstand på e-marketing og derfor mest er en torn i øjet på dine partnere fremfor at tjene penge på direkte salg.

Good luck!

Tilmeldt 17. Jan 17
Indlæg ialt: 159
Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Flemming:
En ting er sikkert. 45.000 stk solgt på under 2 år er mange. Uanset om det er sko, negleklippere eller hvad pokker det er.
Hej Flemming og tak for input.

Tror ikke at jeg mente eller har skrevet at 45.000 forventes at sælges på under 2 år. Men antallet er nok mere det leje producenten antager at 45.000 stk. bliver det antal som Sverige og Norge vil ramme i salg pr. år..som et stabilt niveau

Ja -  du har nok ret i at jeg skal undgå at lave egen shop grundet kunders sure miner. Men jeg har nogle Svenske partnere som jeg formoder klarer webshop e-marketing helt i top, men det ændrer jo ikke på tornen i øjet.

Jeg er personlig enig med dig at det er den tunge vej som er bedst, fremfor at få 2.500 købere via kæder " nu og her " alene i Sverige og måske  1.800 i Norge, som alle vil betale småt.

Produktet er medicinsk klassefiseret i forskellige lande og vi er i gang med godkendelse i Sverige.  Sveriges største apotekskæde har 900 butikker og SOM er statsejet og jeg tænker at en statsejet forretning, kan vil ikke tillade at tvinge en leverandør til at sælge til en så lav pris eller andre dårlige forhold, som kan ende med at borgere i landet ikke får tilgang til at købe produktet.

Nåh pyt,,, på baggrund af dit og andres indlæg føler jeg at jeg kan bevæge mig ad den tænkte sti,,, sådan ca.

Super tak

 

 

 

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)