Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjæææælp moms!

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 9. Feb 17
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

hej aminoer.

 

jeg har fået godt ondt i hovedet over moms, men har lavet et lille regne stykke som jeg ville blive super glad for vis i bare ville svare om det forkert eller rigtig..

 

u.moms m.moms moms =
køb  kr. 100,00  kr. 125,00  kr. 25,00
salg  kr. 125,00  kr. 156,25  kr. 31,25
til betaling moms kr. 6.25

og hvor det jeg har skrevet som er betaling moms, er der jeg kan trække mine udgifter fra så som, firma dyt osv. ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja du regner momsen korrekt- og du angiver den som købsmoms de 25 kr og salgsmoms de 31,25 og betaler de 6 ,25 ind til moms

Dit overskud er 125 kr minus 100 kr = 25 kr - momsen har ikke spor med overskud eller underskud at gøre.

har du så ud over det salg og køb udgifter, så trækkes de fra dit resultat

Ved ikke hvor det med firma dyt kommer fra - men du skal nok overveje en online hjælp/bogholder for ex er det ikke momsfradrag for hvidpladebil og en masse regler omkring firma"dyt" og også en masse ting som der kan være moms på men ikke momsfradrag for (repræsentation, gaver, hvidpladebil udgifter mm) og andet som der ikke er fuldt fradrag for selv om det er taget som udgift i firmaet

Overvej at kaste lidt penge efter en bog som forklarer regnskab helt enkelt som introduktion til regnskab i link 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Feb 17
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

fedt! så de 6.25 skal jeg betale til moms medmindre jeg har nogle udgifter så som computer, telefon osv. hvor jeg kan trække 25% fra og så skal resterende betales til moms, er det korrekt ?

Tilmeldt 11. May 14
Indlæg ialt: 235
Fra  Basic Style Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er korrekt.
Alternativ kan du skrive det op således
(Salgspris-købspris(begge uden moms))*0,25=moms at betale

Så fortjeneste gange 0,25

125-100=25 kr
25*0,25=6,25

Professionel hjælp til bogholderi, strategi eller værdiansættelse.

http://aktievaluation.ml/

Fra København
Tilmeldt 4. Jan 17
Indlæg ialt: 82
Fra  Cloudify.biz Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Iversen,

  Jeg vil anbefale, at du saetter dig ned med en der ved noget om moms / og saa snakker det hele igennem / det er paa ingen maade rocket science / men det lyder ikke til at du helt er med endnu - det der med "dytten" er lidt en indikator. 

Hvis du vil snakke om det / saa er jeg frisk paa en PM-snak om det. Men John giver dig i oevrigt et godt svar.  

Hav det godt. 

Det er faktisk ret simpelt. Saa fortvivl ikke. 

Jacob

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Iversen1987:

fedt! så de 6.25 skal jeg betale til moms medmindre jeg har nogle udgifter så som computer, telefon osv. hvor jeg kan trække 25% fra og så skal resterende betales til moms, er det korrekt ?

ja bortset fra hvis det er computer der står i hjemmet og derfor formodes brugt privat også - og samme med telefon, hvor du kun må trække en del af momsen fra http://johnhannover.blogspot.dk/2013/12/aktiver-kbt-til-blandet-brug-privat-og.html  og hvor du så også for telefonen skal huske at angive skat af fri telefon med 2.700 kr http://johnhannover.blogspot.dk/2014/01/skat-fri-telefon.html  

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Feb 17
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jacob.

det er super med de gode og hurtige svar i kommer med dig og john..

 

det med firmabilen var jeg ikke klar over, det er nu heller ikk noget jeg skal have gang i da "firmaet" slet ikk er i den kaliber.. det var mere bare for og få en forståelse af det, så jeg selv kan regne momsen ud, skal jeg så ha trukket nogle udgifter fra tager jeg den med en revisor..

 

men mht. skat, så iflg. mit regnestykke så skal jeg vel bare betale 39% eller hvad min trækprocent er sat til i skat af de 25kr som er min fortjeneste, eller ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :

ca 42% ialt af ekstra indkomst ud over dit personfradrag (din % er beregnet ud fra fradrag og andet - men ialt ca 42% af al ny indkomst op til ½ mio ca)

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Feb 17
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

super og af indkomst mener du min fortjeneste som er på 25kr iflg. regnestykket er det korrekt ? :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

ja- men læs min bog og de forskellige blog indlæg  eller lad en online bogholder hjælpe dig inden første moms

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)