Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Notekrav om antal ansatte i regnskaber

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København Ø
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 12
Fra  Weber Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har lidt en diskussion mht. det nye notekrav i årsregnskabsloven, hvor antal ansatte nu skal oplyses. Nogle mener at denne oplysning kun er relevant for selskaber, der har personaleomkostninger og ansatte og andre mener, at denne noteoplysning skal fremgå af alle regnskaber, også dem helt uden aktivitet.

Er der nogen der har en holdning til dette ?

Tilmeldt 3. Feb 16
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej
Hvis der er løn i selskabet kan antal gns ansatte beregnes ud fra atp bidraget.

Hvis der ikke er løn men selskabet har væsentlig aktivitet skal der efter min mening mininum stå 1 ansat (direktionen som ikke nødvendigvis får løn).

Bdo mener det samme. Der er et skriv om det på deres hjemmeside.

Mvh Johnny

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener de nye krav tilsiger gennemsnitligt antal ansatte skal angives, også selv om der kun er EN - som der jo altid er (direktøren er ansat uanset løn - af samme årsag er selskabet forpligtet til at have arbejdsskadeforsikring - selv om direktøren er ulønnet og der er 0 omsætning)

Funktionsopdelt skal personaleomkostninger også fremgå - også om det så er 0 der jo også er en oplysning - i artsopdelt følger det fra resultatopgørelsen

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 16
Indlæg ialt: 87
Fra  PrimoFinans Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Holdninger er ikke rigtig tilladt i den slags sager. Desværre :)

Efter de hidtil gældende regler i ÅRL § 98 a, stk. 1 skulle virksomheder i regnskabsklasse C i årsregnskabet oplyse om det gennemsnitlige antal beskæftigede i regnskabsåret. Kravet er nu genindført for regnskabsklasse B i ÅRL § 68 som følge af et direktivkrav og gælder frem- over for alle virksomheder i regnskabsklasse B og C.

Der er ikke som tidligere krav om sammenligningstal, jf. ophævelsen af ÅRL § 98 a, stk. 3, hvilket er en lempelse for regnskabsklasse C i forhold til de tidligere regler.

Der er ikke lavet om på metoderne til opgørelse af gennemsnitligt antal ansatte. Det gennem- snitlige antal beskæftigede i regnskabsåret beregnes efter retningslinjerne i bekendtgørelse nr. 344 af 30. marts 2012 som udstedt i medfør af selskabslovens § 143 og i øvrigt på samme måde som ved fastsættelse af størrelsesgrænserne. Dette betyder i praksis, at ATP-metoden kan anvendes i danske virksomheder. 

Fra København Ø
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 12
Fra  Weber Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian,

Hvis selskabet ingen ansatte har, skal der vil ikke laves en note, hvor der står at gennemsnitligt antal ansatte er 0 ? Oplysningen er vel kun relevant i det tilfælde, at selskabet har ansatte.

En anden bruger skrev, at der altid vil være mindst en ansat, nemlig direktøren, hvilket teoretisk set er korrekt, men jeg mener ikke at direktørens antal arbejdstimer nødvendigvis kommer op på en størrelse, der svarer til et egentligt ansættelsesforhold.

Fra København Ø
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 12
Fra  Weber Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvom der ikke er plads til fortolkninger i ÅRL er der meget delte meninger om hvordan dette notekrav skal forstås: BDO skriver sådan (at noten ikke er et krav ved 0 ansatte):

Skal direktionen medregnes?
Som udgangspunkt skal direktionen altid medregnes ved opgørelsen af antallet af ansatte.

Er der tale om et holdingselskab uden ansatte, men med en direktør, og uden væsentlig aktivitet ud over ejerskabet af kapitalandele, er antallet af ansatte 0. I sådanne tilfælde er der efter vores opfattelse ikke noget krav om at oplyse antallet af ansatte. Er der derimod væsentlig aktivitet i holdingselskabet, skal det oplyse at have 1 ansat (direktøren), også selvom denne ikke modtager vederlag fra selskabet.

Kilde: BDO (http://www.bdo.dk/da-dk/nyheder/depechen-nyt-om-skat-og-moms/oplysninger-om-personaleforhold-i-arsrapporten)

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 16
Indlæg ialt: 87
Fra  PrimoFinans Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Personligt ville jeg tage det bogstaveligt (ordlyden "alle virksomheder i klasse...) og henholde mig til byggeklodssystemet.

Jeg forestiller mig at direktøren i sidste instans tæller som en ansat i forhold til regnskabsklassernes fortsatte håndhævelse hvis det skulle komme til en afgørelse. Holding uden aktivitet eller ej. Ordlyden er "alle selskaber".

Men jeg melder pas og imødeser et mere præcist svar på lige præcis dét :)

Tilmeldt 16. Apr 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)