Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg blive sagsøgt?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Feb 17
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino :)

Jeg har en ide til en hjemmeside som jeg arbejder på. Jeg er meget entusiastisk omkring min ide og jeg glæder mig til at iværksætte det. Jeg er også blevet optaget på uddannelsen som datamatiker, så planen er, at jeg selv vil kode siden når jeg engang har færdighederne til det.

Men inden jeg går all ind med projektet, vil jeg sikre mig, at det hele er juridisk lovligt og at der ikke er nogen risiko for at jeg kan blive sagsøgt.

Det håber jeg nemlig at nogle herind fra ønsker at hjælpe mig med: Planen er nemlig, at hjemmesiden skal have en ”væg funktion”, hvor man kan se nyheder (alle opslag) fra de kontakter som man er forbundet med. Derudover også mulighed for at "like"/”thumbs up” og ”kommentere” andres opslag og omvendt.  

Det er jo noget som man også ser på tværs af alle de andre sociale medier, men kan man blive sagsøgt for, at ens hjemmeside også har disse funktioner? 

Tilmeldt 11. May 14
Indlæg ialt: 235
Fra  Basic Style Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Svært at give et entydig svar på.

Du må ikke bruge andres kode eller sætte en side op magen til andres, men at kommentere på noget har har skrevet må du godt, du kan måske(måske ikke) få problemer med likes, da det er et "fænomen", men så enighed eller andet i den dur.
Se på andre sidder, mange sidder har samme funktioner, men er ikke ens.

Professionel hjælp til bogholderi, strategi eller værdiansættelse.

http://aktievaluation.ml/

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, det kan du ikke blive sagsøgt for, da det er helt gængse funktioner på næsten enhver website med brugerprofiler.

Tilmeldt 9. Feb 17
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

chri571p og Tim J. F. Nielsen, mange tak for svarene. 

Hvis jeg ikke har udtrykt det ordenligt, så understreger jeg i hverfald nu, at der absolut ikke skal kopieres noget. Ideen er original, om end der er hentet lidt inspiration fra de andre sociale medier. Men det er kun selve de beskrevet funktioner jeg ønsker at have tilfælles og dem koder jeg helt selv. 

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Neo1991:
Hvis jeg ikke har udtrykt det ordenligt, så understreger jeg i hverfald nu, at der absolut ikke skal kopieres noget

I rigtig mange tilfælde må du faktisk gerne kopiere kode og design. Kig på Open Source.

Tilmeldt 9. Feb 17
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Aha ja, det kunne muligvis blive attraktivt ved nogle elementer. Dog ønsker som udgangspunkt at kode det jeg kan selv. 

Fra Bagsværd
Tilmeldt 22. Mar 12
Indlæg ialt: 43
Fra  qa-tech ApS Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Neo1991,

JA, du kan altid blive sagsøgt! Det er ikke sikkert at det giver mening at sagsøge dig ud over at sinke dig i at udfolde din gode ide og dermed fjerne forretning fra andre. Det er ikke almindeligt i vores kultur; men det er det andre steder. For ikke længe siden var der for eksempel en sag imellem Apple og (tror jeg) Samsung om retten til at benytte et rektangel. Det ville nok ikke kunne lade sig gøre ved en dansk domstol; men det skete.

Ved sådanne sager er der altid sagsomkostninger som måske kan lukke en mindre konkurent og i det mindste holde ham/hende beskæftiget med sagen, så der ikke er ressourcer til andet.

Det sagt, så go for it; men  pas på hvem du træder over tæerne.

Vi samler ledelsessystemer og gør dem simplere-We merge management systems - and lean them

Tilmeldt 9. Feb 17
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Aha ja, det giver fremragende mening, tak for hjælpen Carsten 😊

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)