Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan det virkelig passe? (Virksomhed som ung)

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 21. Nov 16
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg skrev til statsforvaltningen for et par uger siden, for tilladelse om at starte virksomhed. Så har jeg nu her lige fået svar, og der stod følgende: "Pga. din unge alder og manglende erfaring i en virksomhed - har tilladelsen fået afslag."

Kan det virkelig passe? Jeg er 17 år og 9 måneder - man skriver jo lige LIGE NETOP til statsforvaltningen for at søge om tilladelse som ung under 18? Og manglende erfaring er nok meget klart - da jeg aldrig har ejet en virksomhed før.. Skal sige jeg går på handelsgymnasium og har fag som lige netop understøtter alt dette. 

Er det virkelig et svar jeg skal godtage - eller bør jeg gøre mere ved det? Er fuldstændig gasblå efter at få afslag på sådan et latterligt grundlag. 

Venlig Hilsen

En rasende (kommende) iværksætter, Jonas Albrekt Hansen.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Brug de 3 måneder til du fylder 18 på at forberede din virksomhed. Spildt energi at gå i dialog med statsforvaltningen når der kun er 3 måneder til du fylder 18 år. I værste fald  får du alligevel først svar efter du er fyldt 18 år.


Tilmeldt 21. Nov 16
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja jeg kan selvfølgelig bare vente tiden ud til jeg bliver 18, og det tror jeg også er det bedste så.

Jeg kan gå her og brokke mig til juleaften om hvor uprofessionelt og hvor tyndt det er at give afslag på det. Satme nogle skvaderhoveder der inde.. 

Jeg har alting klar: Revisor, Papirer, Produkt med eget logo, hjemmeside, fragtaftale - jeg har alting klar Skype-Crying Satans os

Men tak for svaret, og jeg vil vente til jeg bliver 18

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig med Whiskey - brug de 3 mdr på at forberede alt - Det er da en dårlig begrundelse er jeg helt enig i, selvklart er du ung - men jo nærmest IKKE ung i denne sammenligning med 17 år 9 mdr - og manglende erfaring siger jo sig selv - med mindre din ansøgning har virket modsat. Måske har du beskrevet import fra Asien osv som kunne være en vis risiko. Selve svaret er ikke godt gennemtænkt af dem umiddelbart men du kan ikke få en ændring på 3 mdr tror jeg - 

af med det gasblå - gå i gang med at forberede alt - tal med banken også - for det tager nogen et par uger at få OK til at få en konto de tilknytter CVR 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Nov 16
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var godt du lige nævnte det med banken John - det skal jeg lige have styr på i god tid i hvert fald! Super Fedt!

Og ja, jeg tror jeg fik nævnt at produkterne var fra Kina vist Surprise - Hvorfor er det en "farefaktor" at produkterne er fra Kina? Huh?

Fra Middelfart
Tilmeldt 13. Sep 12
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Så skal du jo lige ha moms nummer og importregistrering oven i.
Har du allerede hjemtaget vare som det lyder som så er den jo allerede helt gal.

Tilmeldt 21. Nov 16
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er jeg lidt på udebane kan jeg godt høre.. 

Angående importregistrering har jeg læst mig frem til at man "bare" skal krydse af at man tager imod import fra 3. lande, når man registrerer en virksomhed. Er det rigtigt eller forkert?

Angående moms nummer er jeg på udebane. Hvor/Hvordan får jeg det momsnummer?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :

JHOJ:

Nu er jeg lidt på udebane kan jeg godt høre.. 

Angående importregistrering har jeg læst mig frem til at man "bare" skal krydse af at man tager imod import fra 3. lande, når man registrerer en virksomhed. Er det rigtigt eller forkert?

Angående moms nummer er jeg på udebane. Hvor/Hvordan får jeg det momsnummer?

importregistrering http://johnhannover.blogspot.dk/2013/03/importrregistrering-kort-forklaret.html er bare et flueben når du engang registrerer CVR - og det er helt samme med momsregistreringen, den sker i selve registrering af CVR (og er samme nummer) 

Faren fra Kina som du taler om, ligger i kopivarer og snyd med CE mærkninger o.l. - se evt http://johnhannover.blogspot.dk/2013/11/import-til-videresalg-fra-kina-uden-for.html  Det kan give tab af produktet som kan tages i tolden og en masse besvær og store erstatningssager - hvis kopier slipper igennem og du sagsøges af rettighedsindehaver og- ved falsk CE mærkning o.l. store erstatninger hvis nogen kommer til skade osv

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Nov 16
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John.

Jeg har bestilt 100 armbånd, med eget logo på - og nu håber jeg ikke det er kopi :/

Hvordan kan jeg sikre mig det ikke er kopi? Jeg kender ingen som sælger dem og har aldrig set dem i DK, men det er naturligvis ikke argument nok for det ikke er kopi.

Derudover har jeg set på dine bøger.
Tror du at din Enkeltmandsvirksomheds bog ville kunne fortælle mig fra A-Z omkring alt det juridiske?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :

du kan kun sikre dig ved at kende alle armbånd, hvilket jo er umuligt helt ærligt - så føler du at du har været området rundt på nettet og ikke finder noget det kan ligne en kopi af  så har du nok gjort hvad du kan

Bogen har ikke noget med om det juridiske ved kopivarer - Du kan se indholdsfortegnelsen her - så du ved hvad den dækker for dig http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html  scroll en anelse ned 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)