Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEOmekanikeren

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Rosenstand:

Hey Tygsen

Så forstår jeg det bedre! Tjek kommentarerne her: seomekanikeren.blogspot.com/2008/01/em-holdet-i-hndbold-falder-det-samme-gr.html

My bad - jeg gik ud fra, at alle bare fandt ind til de kommentarer af sig selv. Men jeg var også både træt og vred. Sorry.



Ja det er selvfølgelig ikke ligefrem sjove ting at blive anklaget for, og forstår godt hvorfor du er vred.

Jeg håber i finder en løsning på problemet.

Tilmeldt 28. May 07
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas

I den anonyme tekst er et par stavefejl, blandt andet ordet 'inderømmer'. Måske kan du identificere personen ved at kigge på stavefejl og sætningskonstruktioner.

 

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej soft

Ja tak - jeg har noteret mig det. Jeg kan se, at han generelt formulerer sig udmærket, men han kan ikke sætte korrekt komma. Jeg har søgt lidt, men har ikke fundet noget, der kan holde i retten. Og der kan denne sag nemt ende, hvis han ikke giver sig til kende eller berigtiger det, han har skrevet.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 19:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hehe, der må være en del med det problem :P

Dog bemærkede jeg at han skrev noget om rostenstand aktier et sted - så måske derfor nogen har fået den opfattelse? Ellers er det en som arbejder for dig?

Anyways det er nu lidt sjovt at du tager det så alvorligt - jeg kan ikke helt se at en eller anden anonym kegles slutninger til at det skulle være dig skulle sætte dit pis i kog i den forstand.

Men happy hunting da - jeg tvivler dog voldsomt på at du får IP adresse eller noget som helst andet på den baggrund - desuden må folk vel gerne skrive sådan noget, du ved paragraf 77 - strafferammen er i hvertfald mindre end hvis folk var landsforrædere Stick out tongue (kunne ikke lade være)

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Ronnikc:

Hehe, der må være en del med det problem :P

Dog bemærkede jeg at han skrev noget om rostenstand aktier et sted - så måske derfor nogen har fået den opfattelse? Ellers er det en som arbejder for dig?

Anyways det er nu lidt sjovt at du tager det så alvorligt - jeg kan ikke helt se at en eller anden anonym kegles slutninger til at det skulle være dig skulle sætte dit pis i kog i den forstand.

Men happy hunting da - jeg tvivler dog voldsomt på at du får IP adresse eller noget som helst andet på den baggrund - desuden må folk vel gerne skrive sådan noget, du ved paragraf 77 - strafferammen er i hvertfald mindre end hvis folk var landsforrædere Stick out tongue (kunne ikke lade være)

Du er nogle gange lidt svær at forstå... Hvis en virksomhed offentliggør urigtige og nedgørende oplysninger om en konkurrerende virksomhed, er det i strid med Lov om Markedsføring. Det ved du åbenbart ikke - men det gør du så nu.

Den anonyme skriver, at han er en "kollega" - altså er det brandhamrende ulovligt. Det har intet med §77 at gøre. Den giver lov til ytringsfrihed under strafansvar. Og strafansvar er præcist, hvad det handler om her. Der er en konkurrent, der spreder urigtige informationer om mig i offentligt rum.

Mht. at få IP adresse på "Anonym": Der tager du fejl Wink

Det er muligt, du ikke kan forstå det. Men jeg synes ikke om det, SEOmekanikeren gør, og jeg vil ikke sættes i forbindelse med det. Ville du?

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes nu principielt det er meget værre at blive kaldt landsforræder - som jo også i lovens forstand straffes voldsomt hårdere end at en eller anden anonymt udtaler noget der måske - bemærk måske - kan være fra en konkurrende virksomhed.

Derudover udtaler personen sig på baggrund af SEOmekanikerens indlæg som jo absolut peger voldsomt hen imod at han har en eller anden relation til dig via hans referencer, links og benævnelse af Rosenstand aktier m.v. - Altså vil det nok være muligt at hævde der er tale om udtalelser i god tro og dermed heller ikke noget der kan forfølges som en konkurrent der udspreder urigtige informationer om dit firma i offentligt rum, derudover er det måske værd at bemærke at der ikke udtales noget om dit firma, men derimod om dig som person. Om end jeg dog sagtens kan ske at SEOmekanikerens link til dit firma site m.v. er problematiske i den relation.

Man kan vælge at tolke konfliktsituationer (brande) med brandslukning - men brandslukningen kan tage forskellige former, hvorvidt det i det pågældende tilfælde kan betale sig at være så fremfusende og bastant vil jeg godt tillade mig at tvivle på.

I ren juridsk forstand tvivler jeg voldsomt på du kan få udleveret en IP adresse - Om du så via nogle netværk kan få nogen hos blogudbyderen til at bryde deres regelsæt for opbevaring af personlige oplysninger m.v. vil jeg godt stille mig undrene over for, ikke mindst grundet de langsigtede komplikationer samt den potentielle medieopmærksomhed en sådan sag ville give.

Derudover synes jeg at det er voldsomt morsomt at du på den måde kan fare i flint over en anonym blog kommentar men samtidig ikke selv tager en vis selvjustits til overvejelse i dine egne blogskriverier. I min bog er det voldsomt ærekrænkende at blive kaldt for landsforræder ud over al sammenligning med de simple forseelse som du hidser dig op over.

Når det er sagt og det principielle et eller andet sted er gennemgået, kan jeg da godt se at det er irriterende at din person kædes sammen med den slags "driveby blogging" som seomekanikeren et eller andet sted har gang i - jeg tror dog bare ikke du opnår synderligt ved den valgte metode til at gribe "brandslukningen" an på.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Nå - jeg kan forstå, du ikke er så vild med, at jeg har kaldt Asmaa Abdol-Hamid for en landsforræder. Nu er jeg jo ikke i konkurrence med hende, så hvis der var tale om et lovbrud, må det være injurielovgivning eller æreskrænkelse. Jeg har nu aldrig hørt fra hende om det, men skulle hun sagsøge alle dem, der har kaldt hende det, siden hun forherligede drabene på danske soldater i udlandet, ville hun også få travlt.

Jeg kan sagtens se, at min reaktion kan virke voldsom, men hvis jeg nu blot ignorerede, at en tøsedreng anonymt beskylder mig for at bedrive markedsføring, der strider mod dansk lovgivning (og det ville det i høj grad gøre, hvis jeg skrev, som SEOmekanikeren gør), så er der jo frit slag. Jeg holder mig bestemt ikke tilbage med at skrive - men læg vel mærke til en væsentlig ting: Jeg skriver ikke anonymt, når jeg "angriber" noget eller nogen. Og det er luskeriet i det anonyme, jeg ikke kan have med at gøre.

Jeg forstår ikke, du undrer dig over, at han skriver om mine aktier? I en af hans allerførste postings skriver han noget om, at jeg er i lommen på Google. Jeg kommenterede - det var inden, det gik op for mig, hvad hans blog handlede om - at det nok snarere var omvendt, fordi jeg var så heldig at købe en dygtig portion aktier i Google, da de kom ud. Det kan du se her:

blogger.com/comment.g?blogID=4396921792530753848&postID=7009085834140751256

Så det er der såmænd intet mystisk i. Jeg er jo ikke kristen, så jeg har ikke lært "at vende den anden kind til" Wink

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er som sådan ligeglad med Asmaa, hun ejer nok ikke en eneste holdning jeg deler - Det er det principielle jeg synes er interessant. 

Det første indlæg om dine "aktier" havde jeg ikke set - det forklarer vel en del af hans avasion imod dig - desuden tror jeg et eller andet sted godt at man kan se hans sammenkædning med dit navn og ordet "taber" m.v. som i tråden http://seomekanikeren.blogspot.com/2008/01/em-holdet-i-hndbold-falder-det-samme-gr.html som et direkte angreb på din placering på google - Uden at jeg dog på nogen måde skal gøre mig selv til ekspert på området, så kunne det godt ligne et forsøg på at sammenkæde dig til en masse andre ord.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Ronnikc:

Jeg er som sådan ligeglad med Asmaa, hun ejer nok ikke en eneste holdning jeg deler - Det er det principielle jeg synes er interessant. 

Det første indlæg om dine "aktier" havde jeg ikke set - det forklarer vel en del af hans avasion imod dig - desuden tror jeg et eller andet sted godt at man kan se hans sammenkædning med dit navn og ordet "taber" m.v. som i tråden http://seomekanikeren.blogspot.com/2008/01/em-holdet-i-hndbold-falder-det-samme-gr.html som et direkte angreb på din placering på google - Uden at jeg dog på nogen måde skal gøre mig selv til ekspert på området, så kunne det godt ligne et forsøg på at sammenkæde dig til en masse andre ord.

Jeg ville ønske, jeg kunne gennemskue, hvad det er, han vil opnå. Jeg ryster nok lidt på hovedet af ham, men det er nu også mere "Anonyms" udtalelser om, at det er mig, der står bag den blog, der går mig på. Jeg laver mange gale streger, men jeg tør godt stå ved dem. Jeg skal nok bare lære at ignorere den slags - retteligen burde jeg ikke tage mig af, hvad en anonym kryster skriver. En mental proces jeg må arbejde med...

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 01:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 2 ud af 3 (24 indlæg)